تحولات آسیا/

نشست اپوزیسیون درباره آینده تایلند/ ناآرامی ها در بنگلادش ادامه دارد

نشست اپوزیسیون درباره آینده تایلند/ ناآرامی ها در بنگلادش ادامه دارد

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: نشست اپوزیسیون تایلند درباره آینده این کشور، سفر دبیر کل سازمان ملل به فیلیپین و ادامه ناآرامی ها در بنگلادش در آستانه برگزاری انتخابات مجلس از جمله خبرهای مربوط به قاره آسیا به شمار می رود.

تایلند

رسانه ها با اشاره به برگزاری نشست حزب اصلی مخالف دولت تایلند گزارش دادند که اپوزیسیون در این نشست درباره مطالبات معترضان و انتخابات زودهنگام گفتگو می کند.

با وجود آنکه یینگلاک شیناواترا نخست‌ وزیر تایلند با هدف آرام کردن اوضاع در این کشور از برگزاری انتخابات زودهنگام در دوم فوریه خبر داد، معترضان تاکید کردند که تشکیل یک شورای مردمی و پایان ریشه حکومت تاکسین‌ ها از جمله خواسته های اصلی آنها است.

معترضان تایلندی بر این باورند که طرح پیشنهاد عفو سیاسی منجر به بازگشت تاکسین شیناوترا نخست وزیر سابق و برادر نخست وزیر کنونی به قدرت می شود. تاکسین شیناوترا که در سال 2006 در یک کودتا برکنار شد و هم اکنون در یک تبعید خودخواسته در خارج از کشور زندگی می‌ کند، اتهامات خود را درباره فساد مالی، سیاسی خوانده و آن را محکوم کرده است.

فیلیپین

رسانه ها همچنین از سفر بان کی مون دبیر کل سازمان ملل به شهر طوفان زده تاکلوبان در فیلیپین در روز پنجشنبه خبر دادند که بر اثر این توفان تاکنون شش هزار و 33 نفر کشته، چهار میلیون نفر آواره و هزار و 779 فرد دیگر مفقود شدند.

بان کی مون در این سفر همچنین با مقامات فیلیپینی درباره میزان خسارات ناشی از توفان که مقامات، بازسازی این کشور را نیازمند سه میلیارد دلار بودجه اعلام کرده اند، گفتگو می کند.

بنگلادش

همچنین ناآرامی ها در بنگلادش در اعتراض به کشته شدن عبدالقادر ملا رهبر جماعت اسلامی با وجود کشته شدن 25 نفر و زخمی شدن صدها فرد دیگر در آستانه برگزاری انتخابات مجلس همچنان ادامه دارد.

اعضای حزب جماعت اسلامی و دیگر حزب های مخالف بنگلادش پس از آن تصمیم به اعتصاب سراسری گرفتند که نیروهای امنیتی 22 آذرماه جسد عبدالقادر ملا را در منطقه فریدپور زادگاه وی بدون حضور اعضای خانواده اش دفن کردند.

پلیس بنگلادش اعلام کرده است که هواداران حزب جماعت اسلامی به منازل مسکونی و همچنین دفاتر دولتی حمله کرده، با نیروهای امنیتی درگیر شده و در پی اعتصاب سراسری در این کشور هستند.

کد خبر 2197670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha