۲۷ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۴۵

جزئیات سبد کالایی پایان سال اعلام شد/ نان گران نمی‌شود

جزئیات سبد کالایی پایان سال اعلام شد/ نان گران نمی‌شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بزودی 15 تا 20 میلیون نفر از مردم سبد کالایی دریافت خواهند کرد گفت: برنج، روغن، مرغ، تخم‌مرغ و پنیر از جمله اقلام این سبد کالایی است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس قبادی در نشست خبری خود با خبرنگاران از عرضه سبد کالایی به 15 تا 20 میلیون نفر از مردم در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: برنج، روغن، مرغ، تخم‌مرغ و پنیر از جمله اقلام این سبد کالایی هستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: این سبد کالایی در دو مرحله و در قالب دو سبد جداگانه به مردم داده می شود تا بتوان بخشی از نیازهای آنان را به اقلام مذکور تامین کرد. وی تصریح کرد: این دو سبد کالایی تا قبل از اتمام سال جاری به دست مردم خواهد رسید.

قبادی در ادامه از توقف واردات برنج، شکر و روغن از سوی شرکت بازرگانی ایران خبر داد و خاطر نشان کرد: ذخایر این کالاها هم اکنون در شرایط مناسبی قرار دارد و به همین منظور واردات این سه قلم کالا از سوی این شرکت تا اطلاع ثانوی متوقف است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه از واردات 5 میلیون تن گندم خبر داد و گفت: تاکنون 2.5 میلیون تن از این رقم وارد کشور شده است و بقیه نیز در حال ورود به کشور است. وی در ادامه از ذخایر مطلوب کالاهای اساسی خبر داد و افزود: در حال حاضر حدود 85 هزار تن ذخیره مرغ منجمد وجود دارد و 80 درصد آن از محل تولید داخل تامین شده است. این در شرایطی است که اگر بازار، مرغ منجمد را با نرخ شش هزار و 500 تومان قبول نکند، به طور حتم دولت این مرغ ها را از بازار خریداری و ذخیره خواهد کرد.

قبادی ادامه داد: ایران تلاش دارد تا در سال آینده به گروه صادرکنندگان مرغ منطقه بپیوندد البته امسال صادرات نداشته ایم اما ذخایر مناسبی را فراهم کرده ایم. مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران خاطر نشان کرد: ذخایر نهاده های دامی از جمله ذرت، جو و کنجاله سویا در شرایط مطلوبی قرار دارد  و در حال حاضر 500 هزار تن کنجاله سویا ذخیره سازی شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه قیمت نان تا پایان سال گران نخواهد شد، بیان کرد: هنوز برای تغییر نرخ نان تصمیم جدی اتخاذ نشده است. قبادی افزود: قیمت خرید تضمینی گندم هم اکنون هزار و 50 تومان است و به طور قطع بر اساس گفته وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر تامین گندم مورد نیاز کشور از محل تولید داخل به خوبی می‌توان میزان واردات گندم سال آینده را مشخص کرد.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در ادامه در خصوص واردات روغن خام خاطر نشان کرد: خوشبختانه هم اکنون حدود 2 میلیون تن روغن وارد کشور شده و ذخایر در شرایط مطلوبی قرار دارد.

کد خبر 2198306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha