۲۷ آذر ۱۳۹۲، ۱۵:۵۹

مشکلات جزیره هرمز با الحاق به منطقه آزاد برطرف می شود

مشکلات جزیره هرمز با الحاق به منطقه آزاد برطرف می شود

قشم - خبرگزاری مهر: فرماندار قشم با بیان اینکه دولت احتمام جدی برای حل مشکلات جزایر دارد، گفت: مشکلات جزیره هرمز با الحاق به منطقه آزاد قشم برطرف می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود سالاری ظهر چهارشنبه در دیدار با اعضا شورای اسلامی جزیره هرمز با اشاره به خدمات عمرانی و زیر بنایی اجرا شده توسط دولت‌های قبلی در هرمز، اظهار داشت: اجرای طرح‌های آب و فاضلاب، ورزشی، آموزش و عمران شهری و توسعه گردشگری در هرمز از روند مناسبی برخوردار بوده است.

سالاري در این راستا به راه‌اندازی مجدد بازارچه مرزی هرمز، ایجاد صنایع کوچک مرتبط با معدن خاک سرخ و جذب سرمایه‌گذاران برای ایجاد طرح‌های اشتغال‌زایی در این جزیره اشاره و افزود: اجرا و تحقق این طرح‌ها می‌تواند به برون‌رفت هرمز از وضعیت فعلی کمک و مشکلات معیشتی و اشتغال را ترفیع کند.

محمد سالاری از اعضا شورای اسلامی هرمز نیز در ادامه گفت: با توجه به استقرار دولت تدبیر و امید و ایجاد فضای مناسب کسب و کار و جذب سرمایه‌گذار که توسط دولت، شعار در کلام و اهداف تکرار می‌شود، نیاز است نسبت به شناساندن جاذبه‌ها ی گردشگری و تاریخی هرمز و برگزاری همایش سرمایه‌گذاری در این جزیره اقدام و جوانان نسبت به فراگیری علوم و فنون مورد نیاز تشویق و ترغیب شوند

وی عنوان کرد: باقیمانده قلعه پرتغالی‌ها در این جزیره نه تنها بازگوکننده بخشی از تاریخ پرفراز و نشیب این جزیره است بلکه اهمیت بیش از پیش آنرا در خلیج فارس گوشزد می‌کند.

سالاری اظهارداشت: هرمز در کنار بستر و زمینه مستعد گردشگری که به دلیل وجود خاک‌های رنگی مورد توجه گردشگران قرار دارد، می‌تواند در بخش‌های صنعتی نیز مورد توجه قرار گیرد.علاوه بر هرمز، جزائر قشم، لارک و هنگام نیز در محدوده شهرستان قشم دسته‌بندی می‌شوند. طرحی در دولت سابق در دست بررسی بود که طی آن هرمز، با الحاق به منطقه آزاد قشم، بخشی از این منطقه می‌شد.

در این دیدار مسائل و مشکلات جزیره هرمز از جمله پروژه‌های نیمه‌تمام مانند مسکن مهر، رینگ دور جزیره، اردوگاه دانش‌آموزی، مشکل اشتغال جوانان، نبود منابع درآمدی پایدار برای شهرداری توسط زرنگاری رئیس شورای اسلامی هرمز مطرح شد.

جزیره هرمز که در تقسیمات کشوری بخشی از شهرستان قشم محسوب می‌شود، در فاصله نزدیکی از این جزیره و ساحل شهر بندرعباس قرار دارد. هرمز جزیره‌ای تاریخی و در دوران‌های تاریخی همواره از اهمیت بالایی در ابعاد تجاری و جغرافیایی برخوردار بوده است.

 

 

کد خبر 2198576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha