۲۸ آذر ۱۳۹۲، ۱۰:۴۰

گزارش مهر/

دورخیز تراکتورسازی برای صدرنشینی/ خطونشان برای دومین حریف اصفهانی

دورخیز تراکتورسازی برای صدرنشینی/ خطونشان برای دومین حریف اصفهانی

تبریز – خبرگزاری مهر: تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز با انگیزه جبران تساوی هفته گذشته و بازگشت مجدد به صدر جدول لیگ برتر باشگاه های کشور به دیدار سپاهان، دومین حریف اصفهانی خود می‌رود.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته نوزدهم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور عصر جمعه 29 آذر با برگزاری چهار دیدار به پایان می رسد که در حساس ترین بازی هفته، دو تیم مدعی تراکتورسازی و سپاهان در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز به دیدار هم می روند.
 
تیم تراکتورسازی که هفته گذشته برابر ذوب آهن، دیگر تیم اصفهانی دو امتیاز خانگی از دست داد برای جبران آن تساوی مجبور به شکست تیم سپاهان در تبریز خواهد بود. در سوی مقابل تیم سپاهان نیز هفته گذشته در فولادشهر اصفهان پذیرای گسترش فولاد، دیگر تیم تبریزی حاضر در لیگ برتر بود که این دیدار هم با تقسیم امتیازات دو طرف به پایان رسید.
 
نیم نگاه تراکتورسازان به سایر نتایج
 
تراکتورسازان در حالی به دیدار تیم سپاهان اصفهان می روند که با توقف هفته گذشته خود صدر جدول را به پرسپولیسی دادند که همزمان با بازی برفی تبریز، در هوای آفتابی کرمان توانست مس پرویز مظلومی را شش تایی کند. این تیم تبریزی اکنون برای بازپس گیری صدر جدول از سرخپوشان تهران، راه دیگری جز پیروزی برابر سپاهان بحران زده ندارد و البته باید نیم نگاهی هم به دیدار بیرون از خانه نفت تهران برابر راه آهن پائین جدولی داشته باشد.
 
با توجه به اینکه چهار دیدار از هفته نوزدهم در روز پنجشنبه برگزار خواهد شد، بالطبع شاگردان مجید جلالی با علم به نتیجه دیدار خانگی پرسپولیس برابر سایپا آماده مصاف با تیم سپاهان خواهند بود و بی گمان نتیجه ای که شاگردان علی دایی برابر تیم تحت هدایت فنی انگین فیرات خواهند گرفت، می تواند در نوع بازی و حساسیت دیدار روز جمعه تیم های تراکتورسازی و سپاهان تاثیرگذار باشد.
 
توقف پرسپولیس برابر سایپا می تواند انگیزه و روحیه بازیکنان تیم تراکتورسازی را برای رسیدن دوباره به صدر جدول بیشتر کند. سایپایی ها در بازی رفت یک بر صفر تیم پرسپولیس را برده بودند و اکنون در بازی برگشت هم این امید را دارند تا با عبور از سد تیم صدرنشین، به شکست سپاهان برابر تراکتورسازی امید داشته و یک پله‌ای را در جدول بالا بیایند.
 
 
به دنبال جبران دو تساوی خانگی
 
تیم تراکتورسازی در دیدار با سپاهان پنجمین بازی خانگی پی در پی خود را تجربه خواهد کرد و از این رو جلالی و تیمش به دلیل از دست دادن چهار امتیاز در چهار دیدار خانگی قبلی باید از حریف اصفهانی خود امتیاز کامل بگیرند.
 
سرخپوشان تبریز در دیدار برابر استقلال در هفته پانزدهم و برابر ذوب آهن در هفته هجدهم چهار امتیاز خانگی از دست دادند و برابر پرسپولیس در هفته شانزدهم و گسترش فولاد در هفته هفدهم دو پیروزی با یک گل اختلاف به دست آوردند. این در حالی است که تراکتورسازان از پنج دیدار متوالی خانگی شان به دنبال 15 امتیاز بودند که تا قبل از بازی با سپاهان، هشت امتیاز از 12 امتیاز ممکن حاصل شده است.
 
پیروزی برابر تیم سپاهان در تبریز می تواند آمار امتیازگیری تراکتورسازی در این پنج بازی را بهبود بخشیده و همچنان در بین دو تیم بالای جدول نگه دارد. این تیم یک هفته پس از بازی با سپاهان در تبریز، باید در کرمان به دیدار تیم پائین جدولی مس برود. تراکتورسازی آخرین بار دور از خانه برابر استقلال خوزستان  در هفته چهاردهم به میدان رفته و پیروزی پرگل چهار بر یک را ثبت کرده است.
 
تقسیم امتیازات، نتیجه‌ای خوب برای اصفهانی ها
 
اما تیم سپاهان اصفهان که روزگار خوشی را در لیگ سیزدهم سپری نمی کند، این هفته برای پایان دادن به روند ناکامی های خود در تبریز مقابل تیم قدرتمند تراکتورسازی کار بسیار سختی پیش رو دارد. سپاهان که پیش از این سابقه پیروزی در تبریز را دارد، این بار دیگر از آن قدرت همیشگی خود برخوردار نیست و در سوی مقابل تراکتورسازی هم دیگر آن تیمی نیست که در خانه به راحتی سه گل از زردپوشان دیار نصف جهان دریافت کند. سپاهانی ها هفت هفته متوالی است که طعم پیروزی را نچشیده اند و آخرین برد آنها به دیدار هفته یازدهم برابر تیم همشهریشان، ذوب آهن برمی گردد.
 
شاگردان زلاتکو کرانچار از هفت دیدار گذشته شان، شش مساوی و یک شکست تجربه کرده اند که از بین مساوی های این تیم، پنج نتیجه بدون گل رقم خورده و آنها تنها سه گل در این هفت بازی به ثمر رسانده اند. این آمار نشان می دهد که سپاهانی ها نه تنها از قدرت تهاجمی لازم برخوردار نیستند، بلکه بازی محتاطانه را در دستور کار خود قرار می دهند تا حداقل بر تعداد شکست هایشان افزوده نشود.
 
دیدار هفته گذشته سپاهان برابر گسترش فولاد تبریز اگرچه با اعتراض اصفهانی ها به وقت تلف کردن های بی مورد حریف همراه بود اما سپاهانی ها قبول می کنند که بازی شان برابر گسترش فولاد از کیفیت فنی بسیار پائینی برخوردار بود. با این اوصاف، سپاهان در دیدار این هفته برابر تراکتورسازی بدون شک کار سختی پیش رو خواهد داشت و به نظر می رسد تساوی در تبریز برای کرانچار و تیمش نتیجه ای مقبول باشد.
 
کما اینکه هفته گذشته تیم ذوب آهن علیرغم برتری فنی محسوس نسبت به تراکتورسازی، از کسب یک امتیاز برابر میزبان خود رضایت داشت.
 
آمار مقبول سپاهان در بیرون از خانه
 
تیم سپاهان اما پیش از این در بازی های بیرون از خانه خود سه پیروزی برابر استقلال تهران، استقلال خوزستان و ذوب آهن کسب کرده و یک شکست بیرون از خانه هم برای این تیم اصفهانی در شیراز برابر تیم فجرسپاسی ثبت شده است. کسب پنج امتیاز ماحصل پنج دیدار دیگر سپاهان در خارج از خانه بوده که یکی از این امتیازات در بازی هفته سوم تبریز و با گلی دیرهنگام برابر تیم گسترش فولاد به دست آمده است.
 
این آمار در مقایسه با نتایج کل فصل سپاهان برای این تیم، خوب و رضایتبخش است چراکه آنها از 9 بازی بیرون از خانه خود 14 امتیاز کسب کرده اند. بر این اساس تیم سپاهان بیش از نصف مجموع 27 امتیاز اندوخته خود را در بازی های دور از خانه کسب کرده که این آمار باید مورد توجه تراکتورسازان باشد.
 
در سوی مقابل تیم تراکتورسازی در لیگ سیزدهم با اینکه تعداد پیروزی هایش در خانه چندان قابل قبول نیست و بیشتر بازی هایش مساوی شده است، اما این تیم هنوز در تبریز نباخته و مجید جلالی امید زیادی دارد تا تیمش روند شکست ناپذیری در خانه را تا پایان فصل حفظ کند.
 
 
وضعیت متفاوت دو تیم در جدول
 
تا قبل از بازی های هفته نوزدهم، تیم تراکتورسازی تبریز با 9 برد، هفت تساوی و تنها دو شکست و جمع آوری 33 امتیاز (با احتساب کسر یک امتیاز کمیته انضباطی) به دلیل تفاضل گل کمتر پائین تر از پرسپولیس و با تفاضل گل بهتر نسبت به تیم نفت تهران در رده دوم ایستاده است. با این آمار، تراکتورسازی صاحب کمترین باخت در بین همه تیم های لیگ است اما تساوی های نسبتا پرتعداد مانع از این شده تا شاگردان جلالی مزد کم باختن خود را به طور کامل بگیرند.
 
تیم سپاهان نیز از 18 بازی قبلی خود شش پیروزی، 9 تساوی و سه شکست تجربه کرده و با 27 امتیاز، بالاتر از سایپای 25 امتیازی و پائین تر از فولاد 32 امتیازی در رده ششم قرار گرفته است. سپاهانی ها با این آمار، پس از تیم فانوس به دست مس کرمان صاحب بیشترین تعداد تساوی هستند و البته تعداد باخت هایشان هم تنها یکی بیشتر از تراکتورسازی بوده و باید گفت که تیم کرانچار بابت همین مساوی هایی که شش تای آنها با نتیجه صفر – صفر بوده، اکنون در میانه های جدول قرار دارد.
 
تقابل خط آتش تراکتور و دفاع محکم سپاهان
 
تیم تراکتورسازی با زدن 27 گل، همچنان صاحب بهترین خط حمله لیگ است اما زردهای اصفهان با 17 گل زده، میانگین کمتر از یک گل زده در هر بازی را دارند. آنها در سه بازی اخیر خود هرگز موفق به برپایی جشن خوشحالی پس از گل نشده اند و در هفت بازی اخیرشان هم تنها سه بار آن هم در دو بازی توانسته اند دروازه حریفان را باز کنند. این آمار نشان می دهد که تلاش مدیران باشگاه سپاهان برای جذب یک مهاجم اصلا بی دلیل نیست و آنها می خواهند هر چه زودتر خط حمله تیمشان را تقویت کنند.
 
در سوی مقابل اما تیم سپاهان اصفهان با دریافت 11 گل، دومین خط دفاعی مستحکم لیگ را پس از پرسپولیس در اختیار دارد و شاید تنها خوبی تساوی های صفر – صفر پر تعداد برای سپاهان، همین کم گل خوردن باشد. تیم تراکتورسازی هم با دریافت 16 گل، از وضعیت دفاعی نسبتا خوبی برخوردار بوده و میانگین کمتر از یک گل دریافتی در هر بازی داشته است.
دیدار رفت دو تیم در فولاد شهر اصفهان با گل سه امتیازی علی کریمی از روی نقطه پنالتی به سود تیم تراکتورسازی به پایان رسید تا این تیم تبریزی پس از پیروزی پرگل یک هفته قبل تر آن برابر ذوب آهن، با سوغاتی شش امتیازی نصف جهان را ترک کند.
 
دیدار تیم های تراکتورسازی و سپاهان از چارچوب بازی های هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور از ساعت 15 روز جمعه 29 آذر در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز برگزار خواهد شد.
 
------------------------------
گزارش از:محمود نصیرپور
کد خبر 2198818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha