۲۹ آذر ۱۳۹۲، ۱۵:۳۸

آیت الله سلیمانی:

تحریمهای جدید آمریکا دروغگویی و بی صداقتی آنها را در مذاکرات ثابت کرد

تحریمهای جدید آمریکا دروغگویی و بی صداقتی آنها را در مذاکرات ثابت کرد

زاهدان-خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان گفت: اقدام آمریکایی ها در راستای اضافه کردن نام چندین شرکت ایرانی به لیست تحریم ها نشان داد که آمریکایی ها در مذاکرات صادق نبوده و دروغگو هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان در مصلی قدس اظهار داشت: آمریکایی ها تنها ژست دولت متمدن را در جهان می گیرند و پیمان شکنی آنها در مذاکرات اخیر نشان داد که در کلام و عهد خود صداقت ندارند.

وی ابراز داشت: جهان به چشم خود دید که هنوز مرکب توافقنامه ژنو خشک نشده دولتی که ادعای فرهنگ و مدیریت جهانی دارد چگونه با دروغگویی بر روی توافقات شفاف و مذاکرات ایران با غرب خط بطلان کشید.

سلیمانی با اشاره به اینکه در فرهنگ اسلامی صداقت و وفای به عهد یکی از فضایل اخلاقی محسوب می شود ادامه داد: این فرهنگ دارای ارزش جهانی بوده که متاسفانه کشور های غربی و اقدام اخیر آمریکا نشان داد که از این نعمت محروم هستند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: اقدام اخیر آمریکا در اعمال تحریم های بیشتر علیه جمهوری اسلامی ایران نشان بارز پیمان شکنی آشکار است.

 وی همچنین با اشاره به طنین اندازی ندای صلح جویانه جمهوری اسلامی ایران با تصویب پیشنهاد رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل افزود: حمایت بیش از 190 کشور جهان از سخنان دکتر روحانی در راستای جهان عاری از خشونت بسیاری از تهمت ها و تبلیغات  منفی بر علیه ایران اسلامی را خنثی کرد.

وی تصویب و تایید سخنان ریاست جمهوری ایران اسلامی در سازمان ملل را مبنی بر پرهیز از خشونت و رویکرد صلح دوستی در دنیا را بسیار حائز اهمیت و مهم خواند و گفت: به طور معمول پیشنهاد های به تصویب رسیده در سازمان ملل متعلق به کشور ها و یا قدرت های دارای صاحب نفوذ است اما  تصویب پیشنهاد 14 بندی ایران مبنی بر مبارزه با افراط گرایی و جهان عاری از خشونت به دلیل جذابیت و بی نظیر بودن آن اتفاق افتاد.

وی با اشاره به اینکه اصحاب رسانه باید ابعاد این پیشنهاد و فرهنگ صلح طلبانه مردم ایران را بیش از گذشته در جهان انعکاس داده و برای فراگیر شدن آن تلاش کنند افزود: جمهوری اسلامی ایران خواستار جهانی عاری از خشونت، احترام به مقدسات دینی و حمایت از جامعه بانوان و  همچنین نفی ظلم بر علیه  آنها است و لذا باید این خواسته ها و دیدگاه مسئولان نظام در رسانه های عمومی جهان اطلاع رسانی شود.



 

کد خبر 2199509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha