۳۰ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۰۸

نامه خانه سرود انقلاب به دبیر موسیقی فجر/ آماده ارائه طرح بخش سرود هستیم

نامه خانه سرود انقلاب به دبیر موسیقی فجر/ آماده ارائه طرح بخش سرود هستیم

خانه سرود انقلاب اسلامی با انتشار نامه‌ای خطاب به دبیر جشنواره بین المللی موسیقی فجر از آمادگی این نهاد برای ارائه طرحی جامع برای اضافه شدن بخش سرود به این دوره از جشنواره موسیقی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، در نامه خانه سرود انقلاب اسلامی خطاب به حسن ریاحی آمده است:

جناب آقای دکتر حسن ریاحی دبیر محترم جشنواره موسیقی بین المللی فجر

با اهدای سلام

به استحضار می رساند برگزاری جشن ها و جشنواره هایی که به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی ایران در این خطه هنر دوست و هنر پرور، برگزار می شود فرصت مغتنمی را فراهم می سازد تا جانفشانی های امتی که خالصانه در عرصه های ایثار، جهاد و شهادت، پایمردی ها و  جانفشانی ها را به نهایت رسانده اند گرامی داشته شود.حماسه غیور مردان و موحدانی  که در آغاز، با شعار استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی ،حرکت مبارک خویش را آغاز کرده و با اعتقاد راسخ خود، سیاست و دیانت را در راه برفراشته شدن پرچم عدالت در هم تنیدند و در این راه پر فراز و نشیب، قله ها و گردنه های صعب العبور را با تکیه بر دستگیری های کریمانه خداوند طی کردند.

عنایت شایسته به ایام الله دهه فجر که به حق، روزهای خدایی تاریخ پرفراز و نشیب ایران سرافراز است پاسداشت تمامی خوبی ها، زیبایی ها و کمال هاست.

روزهای مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی، تداعی گر نغمه ها، سرودها و سروده هایی است که شعارهای برخاسته از شعور مردمی فرهیخته را آهنگین، جذاب و ماندگار می ساخت وبستری می آفرید تا با  زمزمه آن نواها و نغمه ها ، خاطره های شیرین و عبرت آموز دوران مبارزه ، بار دیگر در یادها زنده شود.اشعار موزون و آهنگینی که هنوز تکرار آن، شور انقلابی و سرور روحانی را در اذهان و افکار زنده می کندو زمزمه آن را برای انسان های آزاده ، رسالتمند و کمال اندیش ، دلپذیر و روح نواز می سازد.آواها و نواهایی که امروزه به رغم جایگاه رفیع و شان والایشان - کمتر شنیده می شوند و در گذار متوالی روزها، آهسته آهسته غبار فراموشی به خود می گیرند.

جشنواره بین المللی موسیقی که با نام مبارک فجر متبرک شده است بهترین عرصه و تجلی گاه است تا این نواهای خاطره انگیز و به یاد ماندنی پر رنگ تر، جذاب تر و شیرین تر از همیشه گوش، روح و ضمیر آحاد جامعه ایرانی را لبریز از اندیشه های پاک، آسمانی و انقلابی سازد. شایسته این جشنواره است که در آن سرود و هنرمندان فعال در این عرصه هم‌پای سایر موضوعات و هنرمندان مطرح در این جشنواره، از حضوری چشم نواز و دل پذیرتر برخوردار باشند.

بی شک انجام چنین مهمی علاوه بر سیاستگزاری های مدبرانه، محتاج  استفاده از تمام نیروهای توانمند و خبره است تا با فراهم کردن بستر های لازم به منظور  خلق آثاری ارزشمند و همطراز با سایر آثار شرکت یافته درجشنواره  ، سرود را در حد و شان شایسته خویش مطرح سازد.

با عنایت به  فرمایش دبیر محترم بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر جناب آقای دکتر حسن ریاحی مبنی بر نبودن هیچگونه منع به منظور اضافه شدن موضوع سرود به جشنواره، بارقه امیدی در دل نشست تا در آینده به راهکارهای حضور هر چه موثر تر  فعالان عرصه سرود در جشنواره بیش از پیش اندیشیده شود و لوازم حضور هنرمندان این عرصه در این رویداد هنری به شکلی درخور و شایسته فراهم تر گردد. بدیهی است تلاش در جهت تحقق این امر می تواند مربیان فرهیخه سرود و علاقه مندان هنرمند این عرصه را در راستای ارتقاء سطح کیفی سرود و ارائه آثاری فاخر تشویق و تحریض کند و مقدمات ارائه برنامه هایی قابل قبول را میسر سازد.

بی شک تدبیر، برنامه ریزی، سازماندهی و اجرای شایسته جشنواره بین المللی موسیقی فجر با توجه به گستردگی، تنوع موضوعات و ابعاد گوناگون اجرایی آن مستلزم تلاش های فراون و شبانه روزی است. اما اعتقاد راسخ مسئولین و دست اندرکاران این جشنواره به احیا، گسترش و ترویج هنر اصیل و سعی ستودنی آنها در جهت شناسایی و معرفی آثار متعالی، زمینه را  برای حضور  شایسته سرود ریشه دار در فرهنگی ایران سرافراز، فراهم تر می سازد.

خانه سرود انقلاب اسلامی ضمن تقدیر از تمامی تلاش های صادقانه،  مساعی خداپسندانه را در راستای ارتقای هنر پاک و متعهد ارج می نهد و برای خدمتگراران صدوق میهن اسلامی آرزوی سلامت و سعادت دارد و همچون برگزار کنندگان فهیم و دلسوز این اتفاق کم نظیر موسیقی در کشور، به حضور سرود در قالب طرحی جامع، کارآمد و هدف مدار می اندیشد تا پس از تدوین کارشناسی، آن را به مسئولان برگزاری موسیقی بین المللی فجر تقدیم نماید و در این مسیر دست تمامی کارشناسان و دست اندرکاران و مسئولان خدوم و دلسوز را به گرمی می فشارد.

 

کد خبر 2199767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha