۳۰ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۲۱

اخبار ورزشي كردستان/

نماينده کردستان در جايگاه دوم رقابت هاي بسکتبال بانوان باشگاه های کشور جاي گرفت

نماينده کردستان در جايگاه دوم رقابت هاي بسکتبال بانوان باشگاه های کشور جاي گرفت

سنندج - خبرگزاری مهر: مسابقات هفته دوم دور رفت مرحله نهايي ليگ دسته يک بسکتبال بانوان باشگاه هاي کشور با برگزاري سه مسابقه در شهرستان ساري دوم شدن نماینده کردستان در جدول رده بندی این مسابقات پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، جای گرفتن نماینده کردستانی در جدول رده بندی مسابقات بسکتبال، نایب قهرمانی هندبالیست های کردستانی و دست یافتن به دو مدال برنز توسط تیم شنای پیشکسوتان کردستان از جمله مهمترین اخبار ورزشی کردستان است.

در رقابت هاي دور پنجم تيم بسکتبال بانوان شهرداري سنندج موفق شد در ديداري سنگين با نتيجه نزديک 71 بر 69 تيم قدرتمند نفت پالايش آبادان را شکست دهد و جايگاه دوم خود را در پايان دور رفت در جدول رده بندي تثبيت کند.

در ديگر مسابقات اين دور تيم کوشا سپهر سبلان تهران با نتيجه 69 بر 61 تيم پاسارگاد جنوب غرب تهران را از پيش روي بر داشت و تيم استقلال ساري با نتيجه 75 بر 65 تيم شهرداري تبريز را شکست داد.

در جدول رده بندي کوشا سپهر سبلان تهران با کسب 10 امتياز در صدر جدول رده بندي قرار دارد و تيم شهرداري سنندج با کسب 9 امتياز در پله دوم جدول رده بندي جاي گرفته است.

هندبالیست های کردستانی نایب قهرمانی مسابقات کشوری شدند

هفته پاياني نهمين دوره مسابقات هندبال ليگ برتر بانوان باشگاه هاي کشور با برگزاري 3 مسابقه و شناخت تيم هاي برتر به کار خود پایان داد.

در مسابقات تيم هندبال شهرداري سنندج موفق شد با ارائه يک بازي زيبا با نتيجه 28 بر 22 تيم هندبال باسابقه ذوب آهن اصفهان را شکست دهد و براي نخستين بار در تاريخ ورزش بانوان استان کردستان عنوان نايب قهرماني ليگ برتر هندبال بانوان باشگاه هاي کشور را از آن خود کند.

همچنين بانوان شايسته و سرافراز هندبال کردستان با کسب اين عنوان  جواز حضور در مسابقات هندبال جام باشگاه هاي بانوان آسيا را به ميزباني کشور عمان به دست آوردند و نام خود را در تاريخ ورزش کردستان جاودان ساختند.

تيم هندبال بانوان شهرداري سنندج با سرمربيگري و هدايت "نشمين شافعيان" و با استفاده از بازيکنان بومي و مستعد ورزش کردستان نظير "سميرا علي رمايي" بازيکن ملي پوش و کاپيتان تيم "سيران احمدي"، "پريا فرجي"، اسرا زندي"، "مژگان قهرماني"، "شيدا ابوالقاسمي" و "شقايق باپيري" نقش مهمي را در کسب اين افتخار ورزشي ايفا کردند.

در ديگر مسابقات هفته دهم ثامن الحجج سبزوار با نتيجه 32 بر هفت شهيد چمران لارستان را در هم کوبيد و ثامن الحجج تهران با نتيجه 33 بر 15 شرکت بام ايران خراسان رضوي را از پيش روي برداشت.

گفتني است در جدول رده بندي تيم ثامن الحجج سبزوار با کسب 19 امتياز عنوان قهرماني را کسب کرد، شهرداري سنندج با 14 امتياز در جايگاه دوم قرار گرفت و ثامن الحجج تهران با کسب 12 امتياز حائز رتبه سوم شد.

تيم شناي پيشکسوتان کردستان به دو مدال برنز دست يافت

در اين رقابت ها 85 شناگر از استان هاي کردستان، خوزستان، يزد، تهران، آذربايجان شرقي، کرمانشاه ،گيلان، قم، مازندران، اصفهان، چهارمحال بختياري و توابع تهران و کيش در قالب 13 تيم در 12 رده سني بخش انفرادي و دو بخش تيمي در مواد شناي کرال سينه، کرال پشت، قورباغه و پروانه با يکديگر به رقابت پرداختند.

در پايان اين مسابقات تيم شناي توابع تهران به مقام قهرماني دست يافت، تيم اصفهان مقام دوم را از آن خود کرد و تيم تهران حائز رتبه سوم شد.

براي تيم شناي پيشکسوتان استان کردستان در اين مسابقات فرشيد صادقي در ماده قورباغه در رده سني 35 تا 39 سال يک مدال برنز کسب کرد و تيم چهار نفره شناي مختلط کردستان با ترکيب "علي بصري"، "رامين اسدنژاد"، "آرمين احمدي" و "فرشيد صادقي" با قرار گرفتن بر سکوي سوم به مدال برنز دست يافت.

کد خبر 2199871

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha