۳۰ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۴۰

«سوئیت فرانسوی» در شهر کتاب نقد می‌شود

«سوئیت فرانسوی» در شهر کتاب نقد می‌شود

رمان «سوئیت فرانسوی» نوشته ایرن نمیروفسکی روز سه‌شنبه 3 دی در قالب یکی از نشست‌های هفتگی شهر کتاب، مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ایرن نمیروفسکی از نویسندگان مهاجری است که پس از انقلاب روسیه در پاریس اقامت گزید. رمان «سوئیت فرانسوی» او با ترجمه‌ مهستی بحرینی به فارسی منتشر شده است. این اثر به زندگی مردم فرانسه پس از اشغال فرانسه به دست آلمان می‌پردازد. این اثر، رمانی ناتمام است در دو بخش که در سال 2004 تقریبا 60 سال پس از مرگ نویسنده‌اش منتشر شد.

نشست هفتگی شهر کتاب روز سه‌شنبه سوم دی ساعت 16:30 به نقد و بررسی رمان «سوئیت فرانسوی» اختصاص دارد که با حضور مژده دقیقی، بهناز علی‌پور گسکری و بلقیس سلیمانی در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم برگزار می‌شود.

بررسی نفس مسیحایی در شعر حافظ

در بلاغت شعری و شعوری حافظ از گفتمان‌های فراوانی بهره گرفته شده است. گفتمان مذاهب گوناگون از مضامین قرآنی تا دیگر آثار پیشینیان دیده می‌شود. از جمله مذاهبی که مرجع مفاهیم و صورت‌های خیالی و واقعی شعر حافظ قرار گرفته، مسیحیت است. مهم‌ترین جلوه‌ مسیحیت در اشعار حافظ سخن از شخص عیسی و از همه صفات عیسی، سخن از نفس یا دم عیسوی است.

هشتمین مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ حافظ روز چهارشنبه چهارم دی، از ساعت 16:30 به بررسی موضوع «نفس مسیحایی» در شعر حافظ اختصاص دارد که با سخنرانی نسرین فقیه ملک مرزبان عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

در این درس‌گفتار که مقارن با ولادت حضرت عیسی مسیح (ع) برگزار می‌شود، با بررسی پیشینه‌ حضور مسیح در قرآن و تاریخ ایران به بررسی روش‌های حضور بلاغی این مفهوم در غزلیات حافظ پرداخته می‌شود.

کد خبر 2199890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha