نبیل العربی :

در سرزمین فلسطین هیچ نظامی صهیونیستی وجود نخواهد داشت

در سرزمین فلسطین هیچ نظامی صهیونیستی وجود نخواهد داشت

دبیر کل اتحادیه عرب در نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو این اتحادیه اعلام کرد که در سرزمین فلسطین که در آینده شکل می گیرد حتی یک نظامی اسرائیلی نیز وجود نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هاارتض، شهر قاهره دیروز شنبه میزبان نشست وزیران خارجه اتحادیه عرب بود. این نشست به درخواست "ابومازن" رئیس تشکیلات خودگردان برگزار شد. 

هدف ابومازن از این درخواست دادن توضیحات به کشورهای عربی درباره روند مذاکرات سازش بود. رئیس تشکیلات خودگردان در این نشست با انتقاد از طرحی که توسط "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا برای سازش میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی آماده شده گفت : کری این طرح را به نفع اسرائیل تنظیم کرده است.

"نبیل العربی" دبیر کل اتحادیه عرب، نیز در این نشست گفت : در کشور فلسطین که در آینده شکل می گیرد حتی یک نظامی اسرئیلی نیز وجود نخواهد داشت.

جان کری دوره ای 9 ماهه را برای به نتیجه رسیدن مذاکرات سازش تعیین کرده که این دوره در تاریخ 29 آوریل به پایان می رسد. در همین رابطه ابومازن گفت : ما هیچ توتفق ابتدایی و یا مرحله ای را نمی پذیریم هر توافقی که تا تاریخ 29 آوریل بدست می آید باید توافق نهایی باشد.

بر اساس این گزارش، گفته می شود آمریکا پیشنهاد داده که نظامیان اسرائیلی به مدت 10 سال در غور اردن تا زمان آماده شدن نیروهای امنیتی فلسطینی برای به عهده گرفتن مسئولیت های امنیتی مستقر باشند اما تشکیلات خودگردان با این موضوع مخالفت کرده است.

کد خبر 2200387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha