۱ دی ۱۳۹۲، ۱۷:۵۳

سروستانی خبر داد:

10 ویژه‌برنامه محوری اربعین در استان بوشهر برگزار می‌شود

10 ویژه‌برنامه محوری اربعین در استان بوشهر برگزار می‌شود

بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: 10 ویژه‌برنامه محوری اربعین در استان بوشهر برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی عصر یکشنبه در نشست هماهنگی برگزاری برنامه‌های روز اربعین در استان بوشهر با تسلیت به مناسبت اربعین حسینی اظهار داشت: مردم همواره در برنامه‌های مشارکت گسترده‌ای داشته‌اند که بیانگر عشق و محبت مردم به اهل بیت(ع) است.

وی در ادامه اهمیت برنامه اربعین را بیان کرد و افزود: ایام اربعین دارای اهمیت بسیار زیادی است و امام حسن عسکری (ع) در حدیثی پنج ویژگی را برای مومن بیان کرده‌اند که زیارت اربعین یکی از این ویژگی‌ها است و امام صادق (ع)نیز ثواب زیارت قبر امام حسین (ع) را برابر با تعداد کثیری حج مقبول در کنار رسول الله می‌دانستند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی بوشهر خواستار توجه به توصیه‌ها و دستورات دینی  در جامعه اسلامی شد و بیان داشت: شاهدیم که مردم در این برنامه‌ها حضوری پرشور دارند و نمونه‌ای از ان را در حرکت مردم با پای پیاده به سمت کربلا نشان می‌دهند.

وی در ادامه با اشاره به اجرای 10 ویژه‌برنامه محوری اربعین در استان بوشهر، خاطرنشان ساخت: برنامه‌های اربعین امسال در استان بوشهر  به صورت متمرکز در قالب دسته‌های عزاداری و پیاده‌روی عزاداران حسینی در نقاط مختلف استان برگزار می‌شود.

عزاداری و پیاده روی عزاداران حسینی در شهر بوشهر

سروستانی ادامه داد: عزاداری و پیاده روی عزاداران حسینی در شهر بوشهر از میدان رئیسعلی دلواری به سمت کارگاه ساخت ضریح خیمه گاه حضرت ابوالفظل العباس (ع) حرکت خواهند کرد و زیارت اربعین در این مکان قرائت می‌شود و نماز ظهر و عصر نیز به امامت آیت‌الله صفایی خوانده می‌شود.

وی به برگزاری تجمع بزرگ عزادارن حسینی در خیابان شهید چمران برازجان اشاره کرد و ادامه داد: کاروان عزاداری از میدان امام حسین به سمت مصلای جمعه جم از ساعت 15، مراسم عزاداری در مسجد امیرالمومنین (ع) خورموج در ساعت 11 صبح نیز از دیگر برنامه‌ها است.

سروستانی افزود: مراسم حرکت دستجات عزاداری شبانکاره ساعت 9 صبح از محل یادمان شهدای گمنام به سمت حسینیه حضرت ولیعصر، مراسم عزاداری در حسینیه معتمدی بندر گناوه در ساعت 10 صبح به همراه قرائت زیارت اربعین و مراسم عزاداری در حسینیه اعظم بندر دیلم رأس ساعت 10:30، حرکت دسته های عزاداری از مسجد جامع شهر اهرم (مسجد قائم) تا یادمان شهدای گمنام ساعت 9 صبح نیز از دیگر برنامه‌های این روز است.

کد خبر 2200844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha