۳ دی ۱۳۹۲، ۱۰:۱۷

لیگ برتر فوتبال کشور/

گسترش فولاد تبریز – صبای قم؛ چشم امید به توقف قطار ناکامی در ایستگاه بیستم

گسترش فولاد تبریز – صبای قم؛ چشم امید به توقف قطار ناکامی در ایستگاه بیستم

تبریز – خبرگزاری مهر: تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز در شرایطی مصمم به توقف روند پیروز نشدن های متوالی خود در لیگ برتر است که حریف پائین جدولی اش تیم صبای قم 116 روز در حسرت پیروزی نشسته است.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته بیستم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور عصر سه شنبه هفته جاری با انجام هشت دیدار سپری می شود که در یکی از این بازی ها تیم گسترش فولاد در تبریز از تیم صبای قم پذیرایی می کند.
 
گسترش فولاد که هشت هفته متوالی است یا مساوی می کند یا می بازد، هفته گذشته در زمین فجر سپاسی، دیگر تیم پائین جدولی به میدان رفت و نتوانست بازی خوبی انجام دهد. حاصل نمایش ضعیف شاگردان خطیبی کسب تنها یک امتیاز بود که آن هم نتوانست در هفته ای که استقلال خوزستان هم باخته بود، جایگاه آبی پوشان تبریز را در جدول ارتقا دهد.
 
بازی نامنظم تیم گسترش فولاد برابر حریفی نه چندان قدر به نام فجر سپاسی، نشان داد که گسترش فولاد از روزهای خوب خود فاصله زیادی گرفته است و دیگر، آن تیم خطرناک قبلی نیست.
 
در سوی مقابل تیم صبای قم هم یکی از کابوس وار ترین فصول حضور خود در سطح اول فوتبال کشور را تجربه می کند و این تیم هم به دنبال فرصتی است تا نوار ناکامی ها و شکست های متوالی اش را پاره کند. صبا در سه هفته گذشته برابر سه تیم بالای جدولی استقلال، فولاد و نفت بازی کرده و هر سه بازی را هم باخته تا پنج شکست متوالی را در پنج هفته اخیر تجربه کند.
 
شرایط نگران کننده گسترش فولاد
 
شرایط فعلی تیم گسترش فولاد در حالی نگران کننده است که تیم های قعرنشین هفته به هفته فاصله خود را در جدول رده بندی با تیم دوم شهر تبریز که 88 روز از آخرین پیروزی اش در لیگ برتر می گذرد، کمتر می کنند. کیفیت فنی پائین بازی ها و نتایج نه چندان خوب تیم گسترش فولاد، تا حدودی فوتبالدوستان تبریزی را از سرنوشت آخر فصل آبی های این شهر نگران کرده اما با این حال به نظر می رسد این تیم با توجه به خرید های فوق العاده ای که غلامرضا سمندر مدیرعامل باشگاه در نیم فصل انجام داد، می تواند دوباره به شرایط ایده آل خود بازگردد. پس از هشت هفته ناکامی و البته یکی، دو تساوی ارزشمند بیرون از خانه، کسب یک پیروزی می تواند برای تیم آبی پوش شهر تبریز نجات بخش بوده و این تیم را از رده یازدهم که چند هفته ای است در آن جا خوش کرده، بالاتر ببرد.
 
 
 
 
از طرفی تیم استقلال خوزستان رده دهمی که 22 امتیاز دارد، این هفته میهمان تیم 36 امتیازی و رده دومی نفت تهران است و داماش گیلان، دیگر تیم 22 امتیازی که در رده نهم ایستاده است، در ورزشگاه آزادی با تیم استقلال تهران رو به رو می شود که نتایج این دو بازی می تواند برای تیم گسترش فولاد حائز اهمیت باشد.
 
جستجوی سه امتیازی صبا پس از 116 روز
 
اما تیم صبای قم که در فصل جاری هیچ نشانی از یک تیم مدعی و قدر ندارد، برای نجات خود از پائین جدول و منطقه خطر، باید با دست پر تبریز را ترک کند. صبایی ها که هفته گذشته در قم برابر تیم استقلال دو بر یک باختند، با 11 شکست بیشترین تعداد باخت را در بین همه تیم های حاضر حتی سه تیم پائین جدولی دارند. یکی از این باخت ها، در دور رفت و طی دیداری خانگی برابر تیم تراکتورسازی تبریز بوده است. این تیم همچنین با 28 گل خورده، به همراه تیم ذوب آهن صاحب بد ترین خط دفاعی لیگ است و همین سیستم دفاعی ضعیف باعث شده تا گلزنی های مداوم رضا عنایتی 9 گله راه نجات عبدالصمد مرفاوی و شاگردانش نباشد.
 
صبای قم فصل جاری را با محمد مایلی کهن، رویایی آغاز کرد و در همان هفته های ابتدایی دو پیروزی ارزشمند برابر تیم های ملوان و نفت تهران به دست آورد. این تیم پس از آن دو شکست متوالی برابر فولاد و استقلال متحمل شد و در بازی رفت برابر گسترش فولاد هم تن به تساوی خانگی دو بر دو داد. سریال ناکامی ها و شکست های تیم صبا از باخت سه بر یک خانگی آنها برابر تیم تراکتورسازی از هفته هشتم آغاز شد و از آن روز به بعد تیم قمی هرگز رنگ پیروزی را ندید. پس از دیدار با تراکتورسازی، تیم صبا 9 شکست و سه تساوی تجربه کرد که در این میان بهترین نتیجه این تیم، متوقف کردن تیم پرسپولیس مدعی در قم بود.
 
اکنون اما تیم صبا که از نیم فصل دوم مرفاوی را در راس کادر فنی خود می بیند، 116 روز پس از پیروزی سه بر صفر برابر فجر سپاسی در هفته هفتم، به دنبال کسب یک پیروزی است تا به روند ناکامی های خود پایان دهد. با این حال پیش بینی می شود که تیم صبا پس از 12 هفته ناکامی، برای ثبت چهارمین پیروزی فصل خود کار سختی در تبریز پیش رو داشته باشد.
 
امیدواری به کسب نتایج خوب در ورزشگاه اختصاصی
 
تیم گسترش فولاد پیش از رویارویی با تیم صبا، در بازی های خانگی قبلی خود نتایج قابل تعریفی کسب نکرده و تنها دو پیروزی برابر ذوب آهن و فجرسپاسی در ردیف نتایج خوب این تیم قرار گرفته است. دو تساوی برابر تیم های سپاهان و استقلال خوزستان و پنج شکست برابر تیم های استقلال تهران، نفت، داماش، سایپا و تراکتورسازی دیگر نتایجی بوده که شاگردان خطیبی در تبریز رقم زده اند. جمع آوری هشت امتیاز در 9 بازی، میانگین کمتر از یک امتیاز در هر بازی خانگی را برای گسترشی ها به دنبال داشته است که این آمار اصلا نمی تواند برای یک تیمِ با امکانات خوب باشد. البته با حمایت های مداوم رضا زنوزی مالک ورزشدوست گسترش فولاد و همچنین تلاش های بی وقفه غلامرضا سمندر مدیرعامل و حمید حسین زاده رئیس هیئت مدیره باشگاه، سرانجام ورزشگاه خانگی این تیم آماده شد و قرار است اولین میزبانی تیم فوتبال گسترش فولاد در ورزشگاه اختصاصی اش در فصل جاری برابر تیم صبای قم باشد. گسترشی ها امیدوارند که بتوانند در ورزشگاه بنیان دیزل که تمریناتشان هم در آنجا برگزار می شود، برابر تیم های میهمان نتایج بهتری کسب کنند.
 
در سوی مقابل اما تیم صبا نتایجی به مراتب بدتر در بازی های دور از خانه کسب کرده است. تنها پیروزی بیرون از خانه این تیم قمی مربوط به همان بازی هفته دوم برابر نفت تهران می شود و پس از آن صبایی ها فقط یک مساوی در فولاد شهر برابر ذوب آهن اصفهان به دست آورده اند. دیگر بازی های خارج از خانه تیم صبا با شکست برابر تیم های استقلال تهران، سپاهان اصفهان، داماش گیلان، استقلال خوزستان، سایپا البرز، ملوان بندرانزلی و فولاد خوزستان همراه بوده است.
 
 
 
 
 
غیبت بهترین گلزن گسترش فولاد برابر آقای گل صبا
 
تیم گسترش فولاد در دیدار با صبای قم از مهرداد بایرامی، بهترین گلزن خود نمی تواند بهره ببرد. این مهاجم پنج گله اردبیلی در دیدار هفته گذشته تیم گسترش فولاد برابر فجر سپاسی از داور کارت زرد گرفت و سه اخطاره شد. سید امید نظامی پور دیگر بازیکن گسترش فولاد است که با دریافت کارت زرد در بازی با فجرسپاسی، سه اخطاره شد و دیدار هفته بیستم تیمش برابر صبای قم را از دست داد.
 
این در حالی است که تیم صبای قم بدون بازیکن محروم برابر تیم گسترش فولاد به میدان خواهد رفت. حضور مهرداد بایرامی در این دیدار می توانست رقابت جذاب بهترین گلزن های دو تیم را به دنبال داشته باشد. تا هفته نوزدهم رضا عنایتی با تجربه از صبا 9 گل زده و مهرداد بایرامی جوان از گسترش فولاد پنج گل به ثمر رسانده است.
 
آبی ها در انتظار شکست داماش و استقلال خوزستان
 
پیروزی خانگی تیم گسترش فولاد برابر صبای قم در صورتیکه با شکست استقلال خوزستان و داماش توام باشد، می تواند جایگاه تیم تبریزی را تا رده نهم ارتقا دهد. صبایی ها هم که منتظر شکست راه آهن در خانه فولاد خوزستان هستند، می توانند با پیروزی یا حتی تساوی در تبریز یک پله در جدول بالا آمده و جای تیم منصور ابراهیم زاده را در رده دوازدهم بگیرند. نتیجه مساوی در این بازی شاید به سود تیم میهمان باشد، اما هرگز درد تیم گسترش فولاد را درمان نخواهد کرد.
 
دیدار تیم های گسترش فولاد و صبا از ساعت 14:30 روز سه شنبه سوم دی در ورزشگاه بنیان دیزل (اختصاصی گسترش فولاد) برگزار خواهد شد.
-----------------------------------------------
محمود نصیرپور
 
کد خبر 2200906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha