۱ دی ۱۳۹۲، ۲۲:۲۱

ارائه 500 طرح در نمایشگاه هفته پژوهش هرمزگان/ لزوم تولید انبوه ایده های پژوهشی

ارائه 500 طرح در نمایشگاه هفته پژوهش هرمزگان/ لزوم تولید انبوه ایده های پژوهشی

بندرعباس - خبرگزاری مهر: نمایشگاه هفته پژوهش استان هرمزگان با هدف ارائه دستاوردها و اقدامات پژوهشی ادارات و نهادهای مختلف استان هرمزگان با ارائه 500 طرح پژوهشی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار هرمزگان عصر یکشنبه در حاشیه مراسم افتتاح این نمایشگاه اظهار کرد: طرح‌های بسیار خوب و ابتکاری در این نمایشگاه ارائه شده و جدید بودن و عدم ارائه طرح‌های تکراری در غرفه‌ها، از دیگر ویژگی‌های نمایشگاه امسال است.

علی علامه‌زاده افزود: حاصل اقدامات و حمایت‌های سال های گذشته در قالب این نمایشگاه مشاهده می‌کنیم، ولی اگر این ایده‌ها به تولید انبوه برسند، نتایج بسیار بهتری بدنبال خواهند داشت.

وی با اشاره به ارائه طرح‌های پژوهشی دانشگاهی توسط ارگان‌های مختلف در نمایشگاه هفته پژوهش، تصریح کرد: با این وجود، هیچ علتی برای عدم حمایت مسئولان وجود ندارد و این رغبت بوجود آمده که اگر سستی و کاستی در زمینه حمایت‌ها وجود داشته، رفع شود.

علامه‌زاده با تاکید براینکه مباحث پژوهشی باید حمایت و تقویت شوند، تصریح کرد: کارگروه پژوهش استان فعال شده و برای مسائل پژوهشی که بسیار مهم قلمداد می‌شوند، وقت خواهیم گذاشت تا پشتیبانی واقعی را از آنها انجام داده باشیم.

وی اظهار کرد: درحال حاضر بسیاری از طرح‌های پژوهشی از هرمزگان در خارج از کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند و این مسئله برای ما جای افتخار دارد و ایران می‌تواند به عنوان یک تفکر فعال و پژوهشگر در دنیا عرضه‌اندام کنیم.

علامه‌زاده با اشاره به برخی از حمایت‌های استانداری هرمزگان از طرح‌های پژوهشی، بیان کرد: با هماهنگی که با حوزه معاونت برنامه‌ریزی استان داریم و دید خوب استاندار، پشتیبانی مالی لازم را از کسانی که در زمینه‌های مختلف پژوهشی فعال هستند، پس از انجام روال عرفی و قانونی انجام خواهد شد.

حمید یاسی‌پور، دبیر اجرایی این نمایشگاه نیز اظهار کرد: این نمایشگاه با هدف ارائه دستاوردها و طرح‌های پژوهشی دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان در محل مجتمع گفتگوی تمدن‌های بندرعباس آغاز به کار کرده است.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه هرساله همزمان با هفته پژوهش برگزار می‌شود، اظهار کرد: دراین نمایشگاه بیش از 20غرفه متشکل از دانشگاه‌ها و ادارات و شرکت‌های مختلف استان حضور دارند.

دبیر اجرایی نمایشگاه هفته پژوهش استان هرمزگان با بیان اینکه بازدید از این نمایشگاه برای عموم آزاد است، خاطرنشان کرد: ساعت کاری این نمایشگاه 9صبح تا 12ظهر و 14 تا 18عصر است.

یاسی‌پور تاکید کرد: علم و فناوری و پژوهش باید برای همه اقشار مختلف جامعه ملموس باشد و ارائه اقدامات پژوهشی انجام شده توسط نهادهای علمی و بخش‌های مرتبط با این مسائل در ادارات، باید اقدامات صورت گرفته دراین زمینه را به نحوی که برای عموم قابل درک باشد، ارائه کنند.

وی با بیان اینکه ادارات مختلف از این نمایشگاه استقبال خوبی داشته‌اند، اضافه کرد: این نمایشگاه بهترین ظرفیت برای ارائه گزارش عملکرد پژوهشی ادارات مختلف است.

یاسی‌پور ادامه داد: دراین نمایشگاه حدود 500طرح پژوهشی در بخش‌های مختلف ارائه شده است.

کد خبر 2200907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha