۲ دی ۱۳۹۲، ۱۱:۰۳

معلم:

طرح ياوران جاويد در موقوفات و بقاع متبرکه خراسان شمالي اجرا مي شود

طرح ياوران جاويد در موقوفات و بقاع متبرکه خراسان شمالي اجرا مي شود

بجنورد - خبرگزاري مهر: مسئول بازرسي اداره كل اوقاف و امور خيريه خراسان شمالي گفت: طرح ياوران جاويد با رويکرد نظارت بر موقوفات و بقاع متبرکه استان اجرا مي شود.

هادي معلم در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اجراي طرح یاوران جاوید در موقوفات و بقاع متبرکه خراسان شمالي اظهار کرد: اين طرح با رویکرد نظارت، ارائه پشنهادات و نظرسنجی مردمي و به منظور ارتقا سطح کیفی و کمی فعاليت هاي فرهنگي، اقتصادی و اجتماعی در سطوح مختلف ادارات و دفاتر نمایندگی اوقاف، موقوفات و بقاع متبرکه استان اجرا مي شود.

وي هدف از اجراي طرح مذکور را استفاده از بازرسان افتخاری( آحاد مردم) برای ارائه گزارش در تمامي سطوح ادارات، موقوفات و بقاع متبرکه از قبیل گزارش تخلفات، کاستی ها و نواقص و نيز پيشنهاد راهکار براي رفع اين نواقص ذکر و اظهار کرد: اين امر از طریق سامانه های ایجاد شده از قبیل تلفن گویا، سامانه پیام کوتاه، صندوق های شکایات و نظر سنجی در ادارات و بقاع متبرکه شاخص امکان پذير است.

معلم استفاده از نظرات و تجربیات مردم به منظور ارتقا برنامه های فرهنگی و مذهبی امامزادگان با رویکرد تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، سرمایه گذاری در موقوفات و بقاع متبرکه به منظور بهره وری اقتصادی و احیاي موقوفات و بقاع متبرکه و نيز ایجاد بستر مناسب اجتماعی جهت ترویج سنت حسنه وقف با توجه به مشکلات جاری و تاثیرات آن در رفع نيازهاي جامعه را از ديگر اهداف اجراي طرح ياوران جاويد برشمرد.

وي اظهار کرد: ایجاد بستر مناسب و دوسویه بین مردم و مسئولین به منظور اعتماد و شفاف سازی و همچنین درک هرچه بهتر اهم اقدامات انجام شده از سوي مردم در راستای گسترش فرهنگ ناب و غنی وقف در بین اقشار مختلف مردم، ديگر رويکرد اجراي اين طرح است.

مسئول بازرسي اداره كل اوقاف و امور خيريه خراسان شمالي در ادامه در مورد اهم فعالیت های حوزه بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویي به شکایات در اين اداره کل افزود: از ابتداي امسال تاکنون انجام بازرسی های برنامه محور و موردی از ادارات و بقاع متبرکه، ارزیابی مدیران،  روسا و کارکنان، برگزاری همایش های توجیهی آموزشی ویژه بازرسین شهرستانها و بقاع متبرکه شاخص، ثبت و پاسخگویي به شکایات از طریق سامانه بازرسی اداره کل، اطلاع رسانی  قوانین و مقررات و تخلفات اداری به کارکنان و کارشناسان اداره کل اوقاف و امور خيريه و ... از جمله فعاليت هاي اين حوزه بوده است.

کد خبر 2200949

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha