۳ دی ۱۳۹۲، ۸:۱۷

کهرام به مهر خبر داد:

12 میلیون دوز واکسن فلج اطفال به وزارت بهداشت تحویل می دهیم

12 میلیون دوز واکسن فلج اطفال به وزارت بهداشت تحویل می دهیم

کرج - خبرگزاری مهر: رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با بیان اینکه تا کنون 9 میلیون دوز واکسن فلج اطفال از این موسسه به وزارت بهداشت تحویل داده شده است، گفت: سه میلیون دوز دیگر نیز در اختیار این وزارتخانه قرار خواهد گرفت و احتمال افزایش این میزان تا پایان سال جاری نیز هست.

حمید کُهرام در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره میزان تولید واکسن فلج اطفال در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در سال جاری گفت: طی قرارداد با وزارت بهداشت تولید 10 میلیون واکسن فلج اطفال دو گانه و سه گانه پیش بینی شده که تاکنون 9 میلیون دوز تحویل داده شده و سه میلیون دوز هم در حال تحویل است.

وی افزود: موسسه رازی برای تولید واکسن فلج اطفال سه گانه (تری والان) هفت میلیون دوز متعهد شده که طی 9 ماه ابتدای سال به رغم وجود برخی مشکلات در زمینه واردات میمون حدود هشت میلیون دوز به وزارتخانه تحویل شده است.

به گفته وی همچنین حدود یک میلیون و 400 هزار دوز دیگر از این واکسن در انبارهای موسسه موجود و آماده تحویل به وزارت بهداشت است و تا پایان سال به این میزان افزوده خواهد شد.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی تعهد این وزارتخانه برای تولید نوع دوگانه این واکسن را دو میلیون دوز اعلام کرد و یادآور شد: تا کنون 400 هزار دوز مازاد تولید شده و دو میلیون و 100 هزار دوز در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است.

پروسه تولید واکسن فلج اطفال چهار سال طول می کشد

کهرام با اشاره به اینکه پروسه تولید واکسن فلج اطفال چهار سال طول می کشد، یادآور شد: سالهایی بوده که تا 50 میلیون دوز هم تولید و صادر شده است.

به گفته وی برای سال جاری 15 میلیون دوز واکسن فلج اطفال در کشور نیاز داریم که شش میلیون دوز آن از خارج تامین شد.

تولید 100 هزار آمپول 5 و 10 سی سی ضدمارگزیدگی در سال 92

کهرام در ادامه به تولید سرم های درمانی در این موسسه اشاره کرد و افزود: 60 هزار آمپول پنج سی سی و 40 هزار آمپول 10 سی سی ضد مارگزیدگی در دستور کار است که قرارداد آن با وزارت بهداشت منعقد شده است.

وی گفت: توان افزایش ظرفیت تولید سرم های درمانی تا دو برابر در این موسسه وجود دارد تا بتوانیم در بخش صادرات هم ورود کنیم .

کد خبر 2201179

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha