سیدعلی شجاعی مجموعه داستان «مرا به خواب‌هایت ببر ماریه» را نوشت

سیدعلی شجاعی مجموعه داستان «مرا به خواب‌هایت ببر ماریه» را نوشت

سیدعلی شجاعی از تالیف و آماده انتشار شدن چهارمین مجموعه داستان خود با عنوان «مرا به خواب‌هایت ببر ماریه» خبر داد.

سيدعلي شجاعی در گفتگو با خبرنگار مهر از پایان تالیف مجموعه داستان جدیدی با عنوان «مرا به خواب‌هايت ببر ماريه!» خبر داد و گفت: این مجموعه داستان، شامل 14 داستان كوتاه است كه برای اخذ مجوز و طی شدن مراحل فنی در اختیار انتشارات کتاب نیستان قرار گرفته است.

شجاعی افزود: در اين مجموعه كوشيده‌ام از حد فاصل ميان فرم و محتوا برخيزم و تحميل خودم به عنوان نويسنده به مخاطب در كمترين شكل ممكن صورت دهم تا امكان باز و وسيعی برای چند صدايی منطقی و نه اجباری به وجود آيد. باورم این است که فضای روانكاوي بی‌قضاوت و وحدت تكنيك و محتوا، اين كمك را به مخاطب می‌كند كه خود را بی‌واسطه برابر ذات عريان داستان ببيند.

این نویسنده افزود: از ديگر ويژگی‌های اين مجموعه داستان، نگاهی نو به داستان‌های نمادگرايانه است؛ بر همین اساس در اين اثر با دريافتی مدرن از فرم نمادگرايی و دركی امروزی از مفاهيم متعالی آسمانی، دست به خلق داستان‌هايی متفاوت زده‌ام.

بعضی داستان‌های مجموعه عباتند از: «مرا به خواب‌هايت ببر ماريه!»، «ثبت با سند برابر است»، «بی‌انتهای رنج سرد و ساكت ترنج»، «پريانه‌های نيمه شب... كمی مانده به صبح»، «بر فراز دره پلی با باد می‌رقصد»، «باران به آسمان می‌بارد»، «چيزی كه ديگران زندگی صدايش می‌كنند»، «چرا كسی از اين ايستگاه نمی‌رود؟»، «شايد به جرم... عطر سيب‌ها» و...

از سیدعلی شجاعی پيش از اين سه مجموعه داستان «ستاره‌هايی كه خيلی دور نيستند»، «عاشقی به وقت كتيبه‌ها» و «فرشته‌ها قصه ندارند بانو!» و دو رمان «فصل شيدايی ليلاها» و «حاء. سين. نون» منتشر شده است.

کد خبر 2201228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha