۳ دی ۱۳۹۲، ۲۰:۴۲

واشقایی فراهانی:

تجاری سازی فعالیتهای پژوهشی در دانشگاه آزاد پیگیری می شود

تجاری سازی فعالیتهای پژوهشی در دانشگاه آزاد پیگیری می شود

تاکستان - خبرگزاری مهر: معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان گفت: تجاری سازی فعالیتهای پژوهشی و تحقیقاتی در دانشگاه آزاد اسلامی در اولویت برنامه ها قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم واشقایی فراهانی روز سه شنبه در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان گفت: باید تلاش کنیم تا کارهای پژوهشی کاربردی شود که در این راستا تجاری سازی پژوهش ها در اولویت قرار دارد.

واشقانی فراهانی اظهارداشت: برای شتاب بخشیدن به موضوع پژوهش و فناوری، همکاری مضاعف بین دانشگاه و صنعت ضروری است تا در عرصه علم و فناوری بتوانیم موضوع اصلی پژوهش را عملیاتی کنیم.

وی با بیان اولویت های دانشگاه آزاد اسلامی یادآورشد: در دهه پیش رو افزایش کیفیت فعالیت های پژوهشی دانشگاه در دستور کار قرار دارد و برای تحقق آن نیازمند اتکاء به کارهای تحقیقاتی هستیم.

این مسئول بیان کرد: برای بالا بردن کیفیت تحصیلی دانشگاه که از شاخصه های اساسی عرصه علم و فناوری محسوب می شود تشکیل شورای سرمایه گذاری و شورای اقتصادی دانشگاهیان با حضور اندیشمندان و کارشناسان کشور در اولویت قرار گرفته که در این راستا در اولین گام دفتر تجاری کردن مسائل پژوهشی زیر نظر ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفته است.

فراهانی بیان کرد: سیاست این دانشگاه تبدیل علم به ثروت و اجرایی شدن پژوهش ها و تجاری سازی آنها برای ارتقاء کیفیت کارهای پژوهشی است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در جهت افزایش فعالیت های پژوهشی با توجه به توانمندی های موجود برای پاسخ گویی به نیازهای جامعه به تعامل سازنده دانشگاهها و شناسایی نیازهای آن به شناسایی منابع درآمدی جدید برای دانشگاه ها نیازمندیم.

وی افزود: نگاه ما به پژوهش در کنار کاربردی کردن تحقیقات، تولید علم بر مبنای پژوهش های بنیادی است که انتظار می رود همکاران دانشگاه برنامه ریزی صحیحی بصورت جامع از طریق تشکیل تیم های پژوهشی برای ایجاد قطب های علمی و پژوهشی داشته باشند و از موازی کاری  پرهیز کنند.

این مسئول یادآورشد: باید در زمینه پژوهش به صورت جدی و ریشه ای وارد کار شد به نحوی که نتیجه آن انتشار مقالات و مجلات علمی با سطح کیفی و علمی بالا باشد و افراد توانمند بتوانند در سطح بین المللی دیدگاههای خود را منعکس کنند که در همین راستا ایجاد کرسی های نظریه پردازی و آزاد اندیشی بر اساس توصیه های مقام معظم رهبری در دانشگاهها ضروری است.

واشقانی فراهانی در ادامه نقش دانشگاه آزاد اسلامی را در توسعه امور پژوهشی مهم برشمرد و گفت: ارتقاء کیفیت و رشد جامعه، نیازمند داشتن برنامه ای جامع و یک پارچه در زمینه پژوهش است که برای تحقق پژوهش های کاربردی و دانش بنیان انجام پژوهش های استانی یکی از موثرترین کارهاست.

این استاد دانشگاه بیان کرد: بر اساس موقعیت و توانمندی اعضاء هیئت علمی نقش دانشگاه باید مشخص شود و در راستای رقابت سالم در رسیدن به اهداف مشترک باید پژوهشگران و محققان توانمند استان ها در کنار هم قرار بگیرند تا به نتایج مطلوبی دست یابیم.

در ادامه محمد بهرام زاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان، پژوهش را رکن اصلی توسعه برشمرد و گفت: در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه، پژوهش به عنوان یکی از محورهای مهم توسعه تلقی می شود و هر کشوری که از محققان و دانشمندان و پژوهشگران خود در حوزه های مختلف بخوبی استفاده کند به رشد و بالندگی بیشتر و سرعتری می رسد.

بهرام زاده یادآورشد: پژوهش منشا تولیدات علمی و صنعتی است که در حوزه های مختلف علوم پایه، کشاورزی، فنی و مهندسی، انسانی و پزشکی با حمایت های مادی و معنوی دست اندرکاران پژوهشی در کشور موفقیت های خوبی بدست آمده است.

وی در ادامه دانشگاه ها را مهمترین جایگاه فعالیت های پژوهشی برشمرد و خواستار تقویت جایگاه آنها شد.

در ادامه مراسم شقاقی مقدم از اساتید گروه مکانیک از سه اختراع و طرح جدید خود گزارشی ارائه  کرد و در پایان از 22 پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان تجلیل شد.

در این مراسم رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی،معاونان، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه حضور داشتند.
 

کد خبر 2201882

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha