ادامه بحران در سودان جنوبی/

تصمیم شورای امنیت برای افزایش صلح بانان/حرکت تفنگداران آمریکایی به سمت اوگاندا

تصمیم شورای امنیت برای افزایش صلح بانان/حرکت تفنگداران آمریکایی به سمت اوگاندا

شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق آرا رای به دو برابر شدن تعداد صلح بانان این سازمان در سودان جنوبی برای حفاظت از جان شهروندان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، با تصمیم شورای امنیت شمار صلح بانان سازمان ملل در سودان جنوبی به 12 هزار و 500 نفر افزایش خواهد یافت. علاوه بر افزایش تعداد صلح بانان، تعداد یک هزار و 323 نفر نیز به نیروهای پلیس سودان جنوبی افزوده می شود.

افزایش شمار نیروهای امنیتی و صلح بانان بنا بر درخواست بان کی مون ،دبیر کل سازمان ملل متحد، و همچنین کشف گوری دسته جمعی در سودان جنوبی انجام می شود. این در حالی است که جدیدترین آمارها از شمار تلفات درگیری های اخیر سودان جنوبی، حکایت از کشته شدن نزدیک به دو هزار نفر در این کشور آفریقایی دارد.

از سوی دیگر آمریکا برای انجام عملیات نظامی احتمالی در سودان جنوبی، شماری از تفنگداران دریایی خود را به اوگاندا منتقل کرده تا در صورت لزوم این نیروها به سرعت به سودان جنوبی منتقل شوند.

درگیری ها در سودان جنوبی از اوایل ماه دسامبر سال جاری آغاز شده است. این درگیری ها در پی تصمیم "سالوا کر" رئیس جمهور سودان جنوبی برای برکناری معاون خود به اتهام تلاش برای کودتا، آغاز شد.

رئیس جمهور سودان جنوبی معاونش "ریک ماکار" را در ماه ژوئن به گمان تلاش برای کودتا از سمتش برکنار کرده بود.

 

کد خبر 2201993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha