بازدید رئیس سازمان میراث فرهنگی از ارگ بم/ بناهای تاریخی بم فقط ارگ نیست

بازدید رئیس سازمان میراث فرهنگی از ارگ بم/ بناهای تاریخی بم فقط ارگ نیست

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در بازدید از ارگ بم گفت: مردم شهر بم پس از گذشت 10 سال با مشکل پرداخت اقساط وام برای بازسازی خانه هایشان مشکل دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی نجفی در مراسم بازدید از ارگ تاریخی بم که پیش از ظهر پنجشنبه انجام شد ضمن تسلیت به بازماندگان حادثه زلزله بم که 10 سال پیش اتفاق افتاد، گفت: من باید یک تبریک هم به مردم شهرستان بم بگویم چرا که توانستند بم و ارگ را احیا کنند.

وی همچنین در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه شهر بم بعد از گذشت 10 سال هنوز به صورت کامل بازسازی نشده است و شما به عنوان عضو هیات دولت چه نظری درباره این شهر دارید، بیان کرد: بازسازی اصلی شهر توسط مردم انجام شده است، یکی از نکات جالب در بازسازی این شهر آن بود که مردم نخواستند در جای دیگری از محل سکونت اصلی خود خانه ای بسازند بلکه روی ویرانه های خانه های خود اقدام به بازسازی کردند.

نجفی افزود: اما هنوز دولت باید به مردم این شهر کمک کند چرا که بسیاری از مردم برای بازسازی خانه های خود وام گرفته اند ولی در پرداخت اقساط آن با مشکل مواجه شده اند. امیدوارم با پیگیری این مسئله در هیات دولت مشکل مردم در پرداخت وام و بازسازی بقیه شهر سریعتر حل شود. مردم بدانند که دولت آنها را تنها نمی گذارد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر متوقف ماندن کاوش ها در محوطه تاریخی تل آتشین گفت: شهر بم و بناهای تاریخی و دیدنی آن تنها محدود به ارگ تاریخی نمی شود. این شهر تعداد زیادی از بناهای تاریخی را دارد که از ارزش بالایی برخوردار هستند، باید به همه آنها توجه کنیم. توصیه من به گردشگران این شهر این است که فقط بناهای تاریخی را در ارگ بم خلاصه نکنند.

نجفی همچنین درباره بودجه سازمان میراث فرهنگی نیز گفت: از سال 92 بودجه های سه بخش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بسیار کم شده است، آنچه برای سال 92 تصویب شد، بودجه بسیار کمی بود. با معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری و معاون اول مذاکراتی کرده ایم تا در پرداخت هزینه ها و بودجه فعالیت های عمرانی دستمان باز شود.

محمد علی نجفی از تمام بخش های مختلف ارگ بم بازدید و مرمت و بازسازی آن را مثبت ارزیابی کرد.

 

کد خبر 2202722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha