آخرین اخبار مصر/

توقیف روزنامه آزادی و عدالت/طرح امنیتی دولت برای مقابله با اخوان المسلمین

توقیف روزنامه آزادی و عدالت/طرح امنیتی دولت برای مقابله با اخوان المسلمین

توقیف روزنامه آزادی و عدالت و طرح امنیتی دولت برای مقابله با گروه اخوان المسلمین مصر از تازه ترین اخبار این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، وزارت کشور مصر در بیانیه ای اعلام کرد که از امروز چاپ و توزیع روزنامه آزادی و عدالت روزنامه وابسته به اخوان المسلمین ممنوع شده است. این اقدام پیرو تصمیم شب گذشته دولت مصر مبنی بر معرفی اخوان المسلمین به عنوان یک گروه تروریستی اتخاذ شده است.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل تحقیقات و با هماهنگی موسسه مطبوعاتی الاهرام که مسئولیت چاپ روزنامه آزادی و عدالت را برعهده دارد چاپ و توزیع این روزنامه را متوقف کرد. مسئولان امنیتی مصر از موسسه مذکور تعهد گرفته اند که شماره دیگری از روزنامه آزادی و عدالت را منتشر نکنند.

در همین راستا "هانی صلاح" سخنگوی رسمی دولت مصر امروز در بیانیه ای از یک طرح امنیتی برای مقابله با اخوان المسلمین خبر داد. در این بیانیه آمده است: دستگاه های دولت، وزارتخانه های کشور و امور خارجه، نیروهای مسلح و تمامی طرف های ذیرط برای مقابله با حملات تروریستی احتمالی اخوان المسلمین با یکدیگر همکاری می کنند.

وی درباره واکنش اخوان المسلمین مبنی بر اینکه به اعتراضات و تظاهرات ضد دولتی خود در مصر ادامه خواهد داد گفت: قانون در مورد همه افراد چه دانشجو، کشاورز و غیره اجرا خواهد شد و کسی فراتر از قانون نیست.

هانی صلاح تصریح کرد: معرفی اخوان المسلمین به عنوان یک گروه تروریستی به مثابه توقف اقدامات تروریستی این گروه نیست بلکه به این معنی است که با عاملان ارتکاب چنین عملیاتی مطابق قانون برخورد خواهد شد.

کد خبر 2202995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha