۷ دی ۱۳۹۲، ۲۰:۰۶

مظاهري:

درختان سمنان شناسنامه دار مي شوند

درختان سمنان شناسنامه دار مي شوند

سمنان - خبرگزاري مهر: مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری سمنان از اجراي طرح پلاک کوبی و شناسنامه دار کردن درختان موجود در پارکها و معابر اصلی این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، امير مظاهري عصر شنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل شهرداری سمنان، با بيان اينكه طرح پلاک کوبی و شناسنامه دار کردن درختان موجود در پارکها و معابر اصلی شهر با هدف ساماندهی و حفاظت درختان و جلوگیری از قطع بی رویه آنان آغاز شده است گفت: در این پروژه مواردی نظیر نام گونه، نشانی محل درخت، قطر درخت، محیط بن، فرم درخت، درگیری با شبکه برق، نحوه آبیاری و ... برای هر درخت مورد پایش و ثبت قرار می‎گیرد.

وي فرهنگ سازی و داشتن يك درخت براي هر شهروند را هدف اصلي طرح پلاک کوبی و شناسنامه دار کردن درختان برشمرد و افزود: با توجه به افزایش ساخت و سازهای جدید در شهرها، کاهش بارندگی، پائین رفتن سطح آب‎های زیر زمینی، وجود ریزگردها و ... اهمیت و ارزش درختان به خصوص درختان قطور و کهنسال حفاظت و صیانت از فضای سبز شهری نیز باید با جدیت بیشتری صورت گیرد.

مدیر عامل سازمان پارک‎ها و فضای سبز شهرداری سمنان، حفظ و حراست درختان سطح شهر را وظيفه شهروندان و مردم دانست و گفت: مردم بايد با کاشت به موقع در معابر و در مقابل منزل مسکونی، در این طرح سهیم بوده به نحوی که این سرمایه عمومی و ملی از بین نرود.

مظاهري در پایان اظهار داشت: با توجه به افزایش جمعیت شهرنشینی در شهرها و صنعتی شدن جوامع این‎گونه برنامه‎ها در کنار به‎روز بودن اطلاعات و آموزش صحیح می‎تواند گام مؤثری باشد در جهت توسعه محیط زیست سالم در شهرها که برای نهادینه کردن این امر، همکاری و اهتمام بیشتر و جدی‎تری را می‎طلبد.

کد خبر 2204121

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha