۷ دی ۱۳۹۲، ۲۱:۰۸

بهره‌مند عنوان کرد؛

پلمپ آسانسورهای غیراستاندارد مجتمع‌های درمانی بوشهر/ این دو دستمال‌کاغذی را نخرید

پلمپ آسانسورهای غیراستاندارد مجتمع‌های درمانی بوشهر/ این دو دستمال‌کاغذی را نخرید

بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیرکل استاندارد استان بوشهر از پلمپ آسانسورهای غیراستاندارد مجتمع‌های درمانی بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرحیم بهره‌مند عصر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تلاش‌های بسیار زیادی به منظور توسعه فرهنگ استفاده از اجناس و تجهیزات استاندار صورت گرفته است و شاهد بهبود این فرهنگ در استان بوشهر هستیم.

وی با اشاره به تذکرهای داده شده به کلینیک‌ها و مجتمع‌های بهداشتی ـ درمانی استان بوشهر برای رعایت اصول استاندارد در آسانسورها، خاطرنشان ساخت: علی‌رغم این تذکرات باز هم شاهدیم که برخی از این آسانسورها استاندارد نیستند و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر خواستار تسریع در رفع نواقص مربوط به این آسانسورها شد و افزود: در صورتی که برای رفع این نواقص اقدامات لازم صورت نگیرد، نسبت به پلمپ آسانسورهای این مجتمع‌ها اقدام خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: مالکان مراکز بهداشتی درمانی باید تا پایان دی‌ماه گواهینامه ایمنی و کیفیت از سازمان ملی استاندارد ایران را برای آسانسورهای خود بگیرند تا پلمپ نشوند.

بهره‌مند در ادامه حفظ ایمنی و سلامت همشهریان و جلوگیری از بروز حوادث احتمالی را از مهمترین دلایل الزام این ادارات به رعایت استاندارد عنوان کرد و افزود: پلمپ آسانسورهای غیراستاندارد بر اساس مواد 9 و 13 قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران مصوب بهمن ماه 71 و خرداد ماه 76 انجام می‌شود.

دستمال کاغذی‌های "نرمینه" و "پرگاس" استاندارد نیستند

وی همچنین با اشاره به عدم مطابقت محصولات تولیدی دو کارخانه با اصول استاندارد، افزود: دستمال کاغذی‌های "نرمینه" و "پرگاس" دارای اصول استاندارد نیستند و نسبت به غیراستاندارد و حتی غیربهداشتی بودن این لوازم بهداشتی هشدارهای لازم را صادر کرده‌ایم.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر با اشاره به مشکلات میکروبی در این دو دستمال‌کاغذی، اضافه کرد: کم بودن تعداد و غیراستاندارد بودن اندازه برگ‌ها از دیگر مشکلات این دستمال کاغذی‌ها است.

وی خواستار جمع‌آوری این دستمال کاغذی‌ها شد و تصریح کرد: این دو دستمال کاغذی در حال حاضر به صورت گسترده در بازار توزیع شده است و هشدارهای لازم برای جمع‌آوری اینها اعلام نشده است.

بهره‌مند تصریح کرد: در صورت مشاهده این دستمال‌کاغذی‌ها در بازار نسبت به برخورد با متخلفان و همچنین جمع‌آوری این دستمال‌کاغذی‌ها اقدام خواهیم کرد.

کد خبر 2204142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha