مستند‌های تازه‌ای از مشاهیر فرهنگی تهران آماده پخش شد

مستند‌های تازه‌ای از مشاهیر فرهنگی تهران آماده پخش شد

محمود اسعدی از آماده‌سازی 5 فیلم مستند تلویزیونی جدید درباره مشاهیر فرهنگی تهران خبر داد.

محمود اسعدی، محقق و مدیر سرای چهره‌های ماندگار در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: به تازگی چند فیلم مستند تلویزیونی جدید درباره مشاهیر فرهنگی شهر تهران آماده‌ کرده‌ایم که قرار است در قالب برنامه «مشاهیر تهران» از شبکه تلویزیونی تهران پخش شوند.

وی افزود: یکی از مستند‌های ساخته شده درباره استاد کریم مجتهدی است. این مستند با نام «فیلسوف سالک» ساخته شده است. مستند دیگر درباره طاهر صباحی محقق و پژوهشگر حوزه قالی ایرانی است که در ایتالیا فعالیت داشته و دارد. مستند مربوط به ایشان هم «مردی که با قالی سخن می‌گوید» نام دارد.

این پژوهشگر در ادامه گفت: مستند دیگر درباره پروفسور فضل‌الله رضا است که با نام «یک قرن زندگی» ساخته شده است. «فلسفه، چای و زندگی» نام مستند دیگر است که درباره دکتر غلامحسین ابراهیمی است. مستند دیگر هم درباره پروفسور بهمن مهری، چهره ماندگار و استاد دانشکده علوم ریاضی دانشگاه صنعتی شریف است.

اسعدی گفت: این مستندها آماده هستند و احتمال دارد مستند مربوط به پروفسور رضا پنجشنبه این هفته ساعت 16 از شبکه تهران پخش شود، ولی چون باید در تلویزیون تائید شود، نمی‌شود به طور قطعی درباره‌ زمان پخشش صحبت کرد. بخش‌هایی از این مستند در کانادا، تصویربرداری شده و بخش‌های دیگرش نیز در همین سفر اخیر پروفسور رضا به تهران تصویربرداری شد.

وی در پایان گفت: مستندهای مذکور آماده پخش هستند و به مرور از شبکه تهران پخش خواهند شد.

کد خبر 2204330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha