۸ دی ۱۳۹۲، ۱۱:۵۷

ایران در 17 رشته در دومين دوره بازی‎هاى پاراآسيايى شرکت می‎کند

ایران در 17 رشته در دومين دوره بازی‎هاى پاراآسيايى شرکت می‎کند

مدير فنى کمیته ملی پارالمپیک گفت ایران در 17 رشته ورزشی در دومين دوره بازی‎هاى پاراآسيايى 2014 اينچئون کره جنوبی شركت می‌كند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومى كميته ملى پارالمپيك، تا كنون حضور تيم‌هاى دو و ميدانى، فوتبال پنج نفره، فوتبال هفت نفره، گلبال، وزنه‌بردارى، واليبال نشسته و بسكتبال با ويلچر در بازی‌هاى پاراآسيايى كره جنوبى 2014 محرز شده و پس از ابلاغ دستورالعمل شركت در اين مسابقات از سوى كميته پارالمپيك آسيا (APC) و نحوه احراز ورودى رشته‌هاى مختلف، تيم‌هاى ملى تير و كمان، بدمينتون، بوچيا، دوچرخه‌سوارى، جودو، تيراندازى، شنا، تنيس روى ميز، تنيس با ويلچر و شمشيربازى در اين بازی‌ها مشخص خواهد شد.

بهروز برجسته مدير فنى کمیته ملی پارالمپیک، در خصوص نحوه حضور و آمادگى تيم‌هاى ملى كشورمان در پاراآسيايى اينچئون 2014 گفت: اردوهاى ملى در انتظار تخصيص اعتبار است و متأسفانه هنوز اعتبارى براى اين بازی‎ها در نظر گرفته نشده است. با اين شرايط تكرار مقام چهارمى پاراآسيايى سخت و مشكل است.

وی از هماهنگى با دو فدراسيون جانبازان ،معلولان و نابينايان و كم بينايان خبر داد و گفت: هماهنگی‌هاى اوليه انجام شده است و هفته آينده نخستين جلسه ستاد مسابقات برگزار خواهدشد. طبق آيين نامه، برگزارى اردوهاى آمادگى بايد يك سال قبل از مسابقات آغاز شود، اما متأسفانه به دليل عدم تخصيص اعتبار تاكنون فعاليت اردوها شروع نشده است و هرچه تأخير طولانی‌تر باشد در عملكرد اثر منفى خواهد گذاشت.

كاروان ورزشی ایران در نخستين دوره بازی‎‌هاى پاراآسيايى 2010 گوانگجو با 27 طلا، 24 نقره و 29 برنز و مجموع 80 مدال پس از چين، ژاپن، كره جنوبى در جايگاه چهارم آسيا قرار گرفت.

اين بازی‌ها با حضور 2405 ورزشكار از 41 كشور آسيايى و در 19 رشته برگزار شد و ورزشكاران كشورمان متشكل از 156 ورزشكار و در 14 رشته در پاراآسيايى 2010 حضور داشتند.
 

کد خبر 2204443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha