۱۲ دی ۱۳۹۲، ۷:۵۵

منتخب اخبار استانها در هفته/

كاهش 28 سانتيمتري سطح و 600 ميليون متر مكعبي حجم آب درياچه اروميه/ علی اکبر پرورش به دیار باقی شتافت

كاهش 28 سانتيمتري سطح و 600 ميليون متر مكعبي حجم آب درياچه اروميه/ علی اکبر پرورش به دیار باقی شتافت

گروه استانها - خبرگزاری مهر: علی اکبر پرورش به دیار باقی شتافت، كاهش 28 سانتي متري سطح و 600 ميليون متر مكعبي حجم آب درياچه اروميه، كاهش زمان سير قطار تهران- مشهد و برخورد یک دستگاه کامیون با اتوبوس در محور دامغان به شاهرود از مهمترین اخبار استانها در هفته گذشته بود.

علی اکبر پرورش به دیار باقی شتافت
 
علی اکبر پررش از مبارزان سیاسی دوران انقلاب نماینده سه دوره مجلس شورای اسلامی و وزیر سابق آموزش و پرورش صبح امروز و در بیمارستان شهید صدوقی اصفهان دار فانی را وداع گفت.

علی‌اکبر پرورش عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بعد از گذراندن یک دوره طولانی بیماری در بیمارستان شهید صدوقی اصفهان دار فانی را وداع گفت.

این مبارز انقلابی نماینده مردم در مجلس اول ، سوم و چهارم و وزیر آموزش و پرورش در دو دولت بود.



سیستان و بلوچستان در شرایط بحران قرار دارد/3300 روستا فاقد شبکه آبرسانی
 
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: به دلیل خشکسالی های مداوم و کمبود آب این استان در شرایط فوق بحرانی قرار گرفته است.

علی اوسط هاشمی در نشست وزیر نیرو با مدیران صنعت آب استان در استانداری اظهار داشت: در حال حاضر بیش از سه هزار و 300 روستا در این استان فاقد شبکه آبرسانی است.

وی با بیان اینکه به منظور تامین آب شرب مردم  بیش از یک هزار روستا با کمک تانکر آبرسانی می شود ادامه داد: با این حال بسیاری از روستا ها از این امکانات برخوردار نبوده و از آب های سطحی و غیربهداشتی نیاز خود را برآورده می کنند.

كاهش 28 سانتي متري سطح و 600 ميليون متر مكعبي حجم آب درياچه اروميه
 
مدير كل حفاظت محيط زيست آذربايجان غربي از كاهش 28 سانتي متري سطح تراز آب درياچه اروميه نسبت به سال قبل خبر داد.

حسن عباس نژاد در گفتگو با خبرنگاران با اعلام اينكه سطح تراز آب دریاچه ارومیه 1270.54 متر از سطح آبهای آزاد که نسبت به حداکثر 7.5 متر و مصوب 6.5 متر است،‌افزود:‌ اين ميزان نسبت به حداقل تراز اکولوژیک 5.3 متر و نسبت به سال گذشته 28 سانتیمتر کاهش داشته است.

وي با اعلام اينكه متاسفانه 85 درصد دریاچه ارومیه تبدیل به شوره زار شده است،‌ اعلام كرد:‌ تنها 6 درصد از آب دریاچه ارومیه يعني حدود تقریبا 2 میلیارد متر مکعب آب در دریاچه باقی مانده است.

واژگونی اتوبوس در آزاد راه پل زال - خرم آباد 31 زخمی بر جای گذاشت/ اسامی مجروحان
 
بر اثر واژگونی یک دستگاه اتوبوس مسافربری در محور آزاد راه پل زال به خرم آباد 31 تن مجروح شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر پلدختر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یک دستگاه اتوبوس به شماره 887ع76 به رانندگی "سهیل صادقی پور بروجی" که سه شنبه شب از اصفهان به سمت خوزستان در حرکت بود در 48 کیلومتری پل زال از جاده منحرف شد و به دره سقوط کرد.

محمد حسن حقی پور افزود: در اثر واژگونی این اتوبوس 31 نفر مجروح شدند که مجروحان این حادثه با کمک امدادگران هلال احمر و اورژانس پلدختر به بیمارستان های اندیمشک و خرم آباد منتقل شدند .

بنابر این گزارش اسامی مجروحان این حادثه از اورژانس 115پلدختر نیز اعلام شد.

میمند در یک قدمی ثبت جهانی/ پرونده به زودی تکمیل و به یونسکو ارسال می شود
 
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به جایگاه ویژه کرمان در صنعت گردشگری گفت: روستای صخره ای میمند یکی از با ارزشترین داشته های تاریخی کشور است که به زودی ثبت جهانی خواهد شد.

محمد علی نجفی عصر جمعه در جلسه بررسی رفع مشکلات روستای صخره ای میمند در شهربابک اظهارداشت: استان کرمان مملو از داشته های غنی تاریخی است و باید از این پتانسیلهای استفاده لازم انجام شود.

وی روستای صخره ای میمند را یکی از مهمترین بناهای تاریخی کشور دانست و افزود: در این روستا همچنان زندگی بر اساس رسوم گذشته رونق دارد و ما نیز باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که رونق حضور روستائیان اصیل در این منطقه بیشتر شود.

پیکر مادر وزیر امور خارجه در حرم عبدالعظیم الحسنی (ع) به خاک سپرده شد
 
پیکر مادر وزیر امور خارجه با حضور جمعی از مسئولان کشوری، در حرم عبدالعظیم الحسنی (ع) به خاک سپرده شد.

پیکر مرحومه "عفت کاشانی" مادر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در باغ طوطی حرم عبدالعظیم الحسنی (ع) به خاک سپرده شد.

در این مراسم حجت الاسلام علوی وزیر اطلاعات، حسین شیخ‌الاسلام معاون امور بین‌الملل رئیس مجلس، سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه، معاونین ظریف و جمعی دیگر از چهره های سیاسی حضور داشتند.

قطعی برق و تعطیلی مدارس رهآورد اولین برف زمستانی در یاسوج/ بارش 60سانتیمتری در گردنه ها
 
بالاخره انتظار یاسوجی ها و دیگر مناطق شهرستان بویراحمد برای دیدن اولین برف زمستانی به سر رسید و امروز برف، مخمل سفیدش را بر روی این شهر کوهستانی در دامنه های دنا پهن کرد ولی این برف قطعی برق و تعطیلی مدارس را هم به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، اگرچه بارشها در کهگیلویه و بویراحمد نیمروزی دیرتر از پیش بینی هواشناسی آغاز شد اما بارش برف و باران در مناطق مختلف این استان آغاز شد، همه را خوشحال کرده است.

بارش در دو شهرستان سردسیر کهگیلویه و بویراحمد یعنی بویراحمد و دنا به صورت برف و در شش شهرستان گرمسیری شامل کهگیلویه، گچساران، باشت، چرام، بهمئی و لنده به صورت باران بوده است.

با این حال بارش اولین برف زمستانی در سال زراعی جاری در یاسوج موجب خوشحالی شهروندان این شهر و به خصوص دانش آموزان شده است.

نزدیک به 20میلیمتر برف در شهر یاسوج باریده و این در حالی است که بارش برف همچنان کوههای اطراف این شهر و دیگر نقاط شهرستانهای بویراحمد و دنا ادامه دارد.

با این حال اگرچه بارش برف امید و نشاط را به میان شهروندان این دو شهرستان آورده است اما در پی شدت بارش و اختلال در تردد جاده ای، بسیاری از مردم امروز خانه نشین شدند.

كاهش زمان سير قطار تهران- مشهد/ راه آهن با شناور شدن قیمت بلیت قطار موافقت کرد
 
معاون مسافري راه آهن كشور از كاهش زمان سير قطار تهران- مشهد خبر داد و گفت: كاهش زمان سير قطار ها در برخي محور ها از جمله تهران- مشهد در دستور كار است.

سيد محمد راشدي در بازدید از ايستگاه هاي مسافري اداره كل راه آهن اراك افزود: اقداماتي در زمينه کاهش زمان سیر قطارها صورت گرفته و با توجه به اصلاح جدول حداكثر تاخيرها، اين مهم از ابتداي دي ماه سال جاري اجرا و كليه واحدها ملزم به رعايت زمان بندي سير قطارها و به حداقل رساندن تاخيرها شده اند.

وي افزود: سياست ما بهسازي و بازسازي كليه ايستگاه هاي مسافري راه آهن سراسري تا قبل از فرارسيدن ايام تعطيلات عيد نوروز است تا بتوانيم خدمات مناسبي را به مسافرين ارائه دهيم.

راشدی يادآور شد: گسترش فضاي نمازخانه ها، تجهيز و گسترش سرويس هاي بهداشتي و بهسازي سكوهاي مسافري از جمله برنامه هاي ما در راستاي مناسب سازي ايستگاه ها تا قبل از تعطيلات عيد نوروز است.

"ماهی خال قرمز" در انتقال آب رودخانه کرج به تهران در معرض تهدید است
 
استاندار البرز اجرای طرح و مصوبه انتقال بخشی از آب رودخانه کرج به تهران را تهدیدی جدی برای گونه های ماهی خال قرمز در این محدوده دانست که بازتابی بین المللی را در پی خواهد داشت.

سیدطاهر طاهری در گفتگو با خبرنگار مهر آثار انتقال آب رودخانه کرج را دامنه دار دانست و گفت: سوم مهرماه در جریان دیدار با دکتر ابتکار و سفری که به البرز داشتند تهدیدهایی که با اجرای این طرح رودخانه کرج را تحت الشعاع قرار می دهد مطرح داشتیم و در پی آن نیز به فوریت کارگروهی ویژه موضوع را مورد پیگیری قرار دادند.

وی افزود: 340 میلیون مترمکعب آب انتقالی به تهران که مصوبه هیئت دولت بود ، 320 میلیون مترمکعب کاهش یافت و 20 میلیون مترمکعب آن به شهر کرج اختصاص یافته است تا بخشی از تهدیدات تعدیل یابد.

برخورد یک دستگاه کامیون با اتوبوس در محور دامغان به شاهرود
 
رئیس پلیس راه استان سمنان از برخورد شدید کامیون با یک دستگاه اتوبوس بین شهری در کیلومتر 21 دامغان به شاهرود خبر داد.

سرهنگ علیرضا رضوی خبیر در گفتگو با خبرنگار مهر بااشاره به برخورد کامیون با یک دستگاه اتوبوس ساعت 23:40 شامگاه دوشنبه در کیلومتر 21 دامغان به شاهرود، گفت: کم توجهی راننده کامیون به جلو علت وقوع این حادثه بوده است.

وی با بیان اینکه اتوبوس مذکور در کنار جاده متوقف بوده، افزود: این اتوبوس حامل زائران علی بن موسی الرضا (ع) از هشتگرد کرج بوده است.

همچنین مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان ضمن اشاره به حادثه تاسف بار برخورد کامیون با یک دستگاه اتوبوس در محور دامغان شاهرود، گفت: 10 نفر از جانباختگان این حادثه شناسایی شدند.

احمد طاهری در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن ابراز تاسف از وقوع سانحه رانندگی برخورد یک دستگاه کامیون بنز در کیلومتر 21 دامغان شاهرود با یک دستگاه اتوبوس بنز حامل زائران حرم امام رضا (ع) از هشتگرد استان البرز، اظهار داشت: با توجه به برخورد شدید، این دو وسیله نقلیه دچار حریق شدند.

وی با یادآوری اینکه خودرو اتوبوس به دلیل نقص فنی در حاشیه جاده متوقف شده بوده است، تصریح کرد: کارشناسان پلیس راه خواب آلودگی راننده کامیون و عدم توجه به جلو را دلیل بروز این سانحه ذکر کرده اند.

به گفته مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان متاسفانه 11 نفر در این سانحه جان باختند که پس از بررسی ها 10 نفر شناسایی شدند.

2.5 میلیون زائر از اول تا دهم دی ماه به مشهد مقدس وارد شدند
 
سخنگوی ستاد دائمی تسهیلات زائران گفت: از اول دی ماه تا امروز دو میلیون و 779 هزار نفر زائر به مشهد مقدس وارد شدند که از این تعداد 10 درصد به صورت پیاده مشرف شده اند.

وحید موسویان اظهار کرد: از مجموع زائران پیاده امام هشتم(ع) حدود 32 هزار نفر  مرد و 43 هزار نفر را بانوان تشکیل می دهند.

مدیرکل امور فرهنگی زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط دستگاه های اجرایی گفت: علی رغم برودت هوا به مدد برنامه ریزی، تلاش و همدلی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده، مسئولان و تمام دست اندرکاران، خوشبختانه تاکنون مشکل عمده ای در روند خدمت رسانی به زائران پیاده به وجود نیامده است.

موسویان توجه به موضوعات فرهنگی را از جمله مهم ترین رویکردهای ستاد تسهیلات زائران برشمرد و خاطرنشان کرد: تشکیل حلقه های معرفت، اقامه نماز جماعت و استقرار روحانیون در مراکز اقامتی بین راهی از جمله ویژه برنامه هایی ست که برای زائران پیاده در حال اجرا است.

آمادگی خط کانتینری معتبر جهان برای بازگشت به بندر شهید رجایی
 
چندتن از مدیران خط کانتینری هایوندایی کره جنوبی به عنوان یکی از خطوط معتبر حمل و نقل بین المللی کانتینری در جریان بازدید از امکانات و ظرفیت های بندرشهید رجایی، ضمن انجام مذاکراتی با مدیران بزرگترین بندر تجاری ایران، برای از سر گیری تردد کشتی های لاینر به این بندر اعلام آمادگی کردند.

در نشستی که اواخر آذرماه سال جاری با حضور دو تن از مدیران رده بالای خط کانتینری هایوندایی در منطقه و نماینده این شرکت در ایران با مدیران مجتمع بندری شهید رجایی صورت گرفت، مذاکراتی در خصوص نحوه همکاری خط کشتیرانی هایوندایی با ترمینال اپراتورهای جدید ترمینال کانتینری بزرگترین بندر تجاری ایران به انجام رسید.

در جریان برگزاری این نشست که در پی انعقاد توافقنامه اخیر ژنو و به درخواست دفتر نمایندگی شرکت هایوندایی در ایران انجام شد، راهکارهای عملی و امکان سنجی از سرگیری تردد کشتی های لاینر با ظرفیت 8000 TEU کانتینر این خط معتبر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر 2204480

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha