۸ دی ۱۳۹۲، ۱۴:۱۴

کنگره سراسری شعر عاشورایی در قروه آغاز شد

کنگره سراسری شعر عاشورایی در قروه  آغاز شد

سنندج - خبرگزاری مهر: ششمین کنگره سراسری شعر عاشورایی برای دو روز در شهرستان قروه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، از صبح شنبه ششمین کنگره سراسری شعر عاشورایی به مدت دو روز و در آستانه سالروز رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و همزمان با روز میثاق امت با ولایت در قروه برگزار شد.

در ششمین کنگره سراسری شعر عاشورایی 550 اثر منثور و منظوم توسط 217 شاعر از 26 استان کشور برای حضور در کنگره ششم به این دبیرخانه ارسال شده که با حضور چهار تن از شعرای برجسته کشور داوری شد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در این رابطه اظهار داشت: هدف از برگزاری این کنگره آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورا با صفات و فضایل امام حسین (ع)، ترویج فرهنگ و ارزش های اصیل اسلام، شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشورا و ارتقای سطح کیفی شعر و گسترش هر چه بیشتر اشعار عاشورایی و مذهبی است.

جلال قلعه شاخانی افزود: کنگره شعر و قطعه ادبی عاشورایی در سه بخش شعر، قطعه ادبی و بخش ویژه شهدای مظلوم کردستان و تجلیل از آثار ارسالی برگزیده با مضامین اشاعه و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و شعار حماسه سیاسی و اقتصادی و نیز حماسه عظیم نهم دی به صورت ویژه از جمله بخش های مختلف این کنگره است.

وی گفت: محورهای این همایش نیز زندگی و سیره امام حسین (ع) و یاران وفادارش، صفات و فضایل و دلاوری های حضرت امام حسین (ع)، جلوه های فرهنگ عاشورا، ایثار و شهادت، نقش امر به معروف و نهی از منکر امام حسین (ع) به عنوان طلایه دار این فریضه، نقش عاشورا در انقلاب اسلامی و تداوم آن و اشاعه فرهنگ حجاب و عفاف و شعار سال است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان یادآور شد: همچنین امسال از 28 شاعر و ادیب در بخش های مختلف تجلیل می شود و در طول پنج دوره برگزاری این کنگره عظیم، هزار و 280 شاعر از سراسر کشور آثار خود را در قالب سه هزار و 727 قطعه شعر و قطعه ادبی به دبیرخانه کنگره ارسال کرده اند که از این تعداد 146 شاعر به عنوان شعرای برگزیده انتخاب شده اند.

امسال از خانواده پیرغلامان اهل بیت مرحوم شاهرخ اورامی و علی اکبر رحیمی و نیز از شاعر برجسته استان منصور دولتی و خانواده یکی از شهدای شاخص شهرستان تجلیل می شود.

گفتنی است "علی رضا قزوه" و "مسعود علی رضایی" داوران این دوره از  کنگره شعر عاشورایی هستند.

برنامه های جانبی این کنگره نیز شامل نمایشگاه عکس کنگره شعرهای عاشورایی درقروه، بازدید شعرا از اماکن زیارتی و توریستی و تقدیر از خانواده های شهدا است.

کد خبر 2204570

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha