۸ دی ۱۳۹۲، ۱۴:۳۹

مولوی:

فرهنگ سازی وقف و هدایت نیات واقفان از کارهای مهم اصحاب رسانه است

 فرهنگ سازی وقف و هدایت نیات واقفان از کارهای مهم اصحاب رسانه است

نهاوند-خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان نهاوند گفت: فرهنگ سازی وقف و هدایت نیات واقفان یکی از کارهای مهم اصحاب رسانه است.

به گزارش خبرنگار، مجتبی مولوی ظهر یک شنبه در همایش و فرهنگ وقف در جامعه در مسجد صاحب الزمان(عج)  شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه موضوع وقف، موقوفات، واقفان و وقف نامه یک موضوع بسیار مورد توجه است، تاکید کرد: خیرین با نیت، فکر و اندیشه پیش بینی سال های آینده را کرده اند و در حوزه های مختلف به وقف پرداخته اند.

مولوی گفت: جریان سازی و هدایت نیات واقفان یکی از کار هایی که رسانه بر عهده دارد زیرا رسانه ‌ها می‌توانند هدایت خیران و واقفانی که می ‌خواهند در این زمینه سرمایه گذاری کنند را بر عهده گیرند.

وی افزود: هدایت خیرین به سمت وقف در حوزه فرهنگی، کار اصحاب رسانه است و باید به این سمت حرکت شود که در کنار موقوفات به گونه ای سرمایه گذاری شود تا کارها و آثار فرهنگی ماندگار نیز انجام شود، هدایت وقف به سمت حوزه فرهنگ، وظیفه اصلی رسانه ها است.

فرماندار شهرستان نهاوند با بیان اینکه وقف در حقیقت گسترش دادن شعاع وجودی انسان است، گفت: از این جهت، در روایات سفارش فراوان و در آیات تأکید شده که انسان‌هایی که توانایی و مکنت مالی دارند برای بعد از مرگ خود نیز آثار وجودی و خیرات خود را با وقف کردن حفظ کنند.

ایجاد وقف برای واقفان کاری ماندگار است

مجتبی مولوی بیان داشت: هر کار خیری که در دنیا انجام دهیم در این عالم و نزد خداوند گم نمی‌شود و خداوند خود درشت و ریز اعمال را رصد می‌کند و در هیچ کجا عمل ما گم نمی‌شود؛ لذا اگر وقف می‌کنیم کار خیری در عالم هستی ایجاد می‌کنیم که هرگز فراموش نخواهد شد.

مولوی افزود: احیای سنت وقف و اجرای موقوفات، دو عنصر اساسی و محوری در بحث اوقاف است؛ امروزه موقوفات فراوانی احیا شده است اما اثری از احیای سنت وقف نیست.

وی گفت: توسعه موقوفات و حفاظت از این سرمایه مادی و معنوی، وظیفه سنگینی است که بر دوش متولیان وقف و سازمان اوقاف و امور خیریه قرار دارد.

 

کد خبر 2204701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha