۸ دی ۱۳۹۲، ۱۷:۱۸

کشت گندم در 330 هکتار از اراضی هشت بندی میناب برای اولین بار آغاز شد

 کشت گندم در 330 هکتار از اراضی هشت بندی میناب برای اولین بار آغاز شد

میناب - خبرگزاری مهر: مسئول جهاد کشاورزی هشت بندی از آغاز کشت گندم برای اولین بار در 330 هکتار از اراضی کشاورزی منطقه خبر داد.

عون نکویی در گفتگو باخبرنگار مهر در مورد کشت گندم در هشت بندی گفت: در منطقه هشت بندی با توجه به اینکه اغلب باغات لیمو ترش به دلیل آلوده بودن به جاروک جادوگر از بین رفته اند و عملیات تسطیع بر روی آنان انجام گرفته است و از طرفی با توجه به اینکه شرایط  آب هوایی این منطقه مساعد کشت های جایگزین است. لذا با رعایت اصلاح الگوی کشت و کنترل بازار و با توجه به اینکه خرید تضمینی داشته است برای اولین بار گشت گندم به کشاورزان پیشنهاد شد.

مسئول جهاد کشاورزی هشت بندی عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به کلاس های ترویجی و آموزش های افراد و تشویق کشاورزان توسط کارشناس ناظر گندم در این منطقه آقای مرتضی یاراحمدی به حول قویه الهی توانسته ایم سطح زیر کشت را به 330 هتکار برای اولین بار برسانیم.

وی گفت: امید است این روند افزایش سطح زیرکشت با حمایت خود کشاورزان استمرار داشته باشد.

نکویی اظهارداشت: با توجه به کارشناسی های انجام شده ارقام مناسب که برای این منطقه با شرایط اقلیم آن سازگاری داشته باشد ارقام چمران، دروم، هامون و وریناک بوده است که 70 درصد آن در حال حاضر  چمران کشت شده و پنج درصد هامون و 15 درصد و ریناک بوده است.

مسئول جهادی کشاورزی گفت: کشت گندم در هشت بندی تا اواسط دی ماه ادامه دارد و برداشت آن از اوایل فروردین آغاز و تا اواسط اردیبهشت پایان می یابد.

 

 

کد خبر 2204879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha