۹ دی ۱۳۹۲، ۸:۱۱

گزارش خبری/

بیکاری دغدغه اصلی مردم دوراهک/ لزوم توسعه فضاهای فرهنگی و ورزشی و بهبود مبلمان شهری

بیکاری دغدغه اصلی مردم دوراهک/ لزوم توسعه فضاهای فرهنگی و ورزشی و بهبود مبلمان شهری

بوشهر - خبرگزاری مهر: توجه به فضاهای ورزشی، فرهنگی، احداث و راه اندازی سیستم دیجیتال، رفع بیکاری و ایجاد اشتغال را از مهم ترین خواسته های مردم دوراهک شهرستان دیر است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهر دوراهک یکی از شهرهای تازه‌تاسیس استان بوشهر از توابع شهرستان دیر است که مشکلات و نیازهای زیادی دارد و مردم این شهر نیز بارها این خواسته‌ها را برای مسئولان خود اعلام کرده‌اند.

مسئولان این شهرستان نیز بارها برای رفع این مشکلات پیگیری‌هایی را داشته‌اند و با مراجعه به مسئولان در شهرستان و مرکز استان خواستار حل این مشکلات شدند.

به همین منظور، مسئولان شهر تازه تاسیس دوراهک عصر یکشنبه در نشستی با نماینده مردم شهرستان های کنگان،دیر، جم و عسلویه توجه به فضاهای ورزشی، فرهنگی، احداث و راه اندازی سیستم دیجیتال، رفع بیکاری و ایجاد اشتغال را از مهم ترین خواسته های خود بیان کردند.

نبود ماشین آلات سنگین و عدم اعتبار کافی در شهرداری دوراهک

رییس شورای اسلامی شهر دوراهک گفت: مسئولان باید دست از شعار بردارند وعمل و خدمت خالصانه سرلوحه کار خود قرار بدهند.

حسن دوراهکی افزود: شهر دوراهک تازه تاسیس ونوپاست و نیاز به اعتبارات ویژه ای دارد که بتواند باسرعت کارهای عمرانی را انجام دهد.

وی گفت: اکنون شهرداری دوراهک از نبود ماشین آلات سنگین و عدم اعتبار کافی رنج می برد و توجه مسئولان می‌طلبد که شهرداری را یاری دهند.

مردم نگران جداکردن روستای تنگ خوش از دوراهک و الحاق آن به بخش آبدان

نائب رییس شورای اسلامی شهر دوراهک گفت: جداکردن روستای تنگ خوش از دوراهک والحاق آن به بخش آبدان از نگرانی جدی مردم می باشد.

سید عیسی حسینی افزود: ساکنان این روستا اهل دوراهک هستند واکنون برای ثبت اراضی خود دچار مشکل شده اند.

وی گفت: مجتمع فرهنگی وهنری شهردوراهک که شش سال از ساخت آن می گذرد به دلیل نبود اعتبار نیمه تمام رها شده است وجوانان منتظرتوجه مسئولان به این مجتمع هستند.

وی اضافه کرد: اورژانس هوایی دوراهک از آرزوهای مردم شهرستان دیربود که زمین آن آماده وکارهای اولیه نیز انجام شده است که اکنون این پروژه در کمیته فنی راهبردی ریاست جمهوری مطرح شده است ومردم توقع دارندکه دولت تدبیر وامید این آرزوی مهم مردم را برآورده کند.

لزوم تکمیل و راه‌اندازی مجتمع فرهنگی و هنری

مسئول کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهردوراهک در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مشکل مردم فرهنگ دوست و اهل مطالعه دوراهک کتابخانه عمومی است که هنوز ساختمان آن احداث نشده است.

مرتضی دوراهکی افزود: برای مقابله با جنگ نرم دشمن واستفاده نکردن مردم از ماهواره ، راه اندازی سیستم دیجیتال در این منطقه ضروری است.

وی احداث زمین چمن مصنوعی، تکمیل و راه‌اندازی مجتمع فرهنگی و هنری، تکمیل فضاهای فرهنگی نوساز از خواسته‌های جوانان این منطقه می باشد.

احداث زمین چمن مصنوعی برای ماندگاری بیشتر

مسئول کمیته پیگیری شوراهای اسلامی شهر دوراهک گفت: احداث زمین چمن مصنوعی برای ماندگاری بیشتر دراین شهراز خواسته ورزشکاران است.

مهدی فاریابی افزود: برای جلوگیری از تلفات جنگ نرم دشمن راه اندازی شبکه های دیجیتال در دوراهک لازم بنظرمی رسد.

وی گفت: توجه به امکانات ورزشی و رفاهی برای بانوان، کتابخانه عمومی،به کارگیری نیروی انسانی دوراهک در پست مدیریت ها، ترمیم مسیر جاده دوراهک به سمت ریزاز خواسته های مردم ولایت مدار دوراهک می باشد.

شهرداری در یک مدرسه قدیمی فعالیت می کند

شهردار دوراهک گفت: امسال در کمیته برنامه ریزی مبلغ پنج میلیارد ریال برای عمران شهری و طرح هادی به دوراهک اختصاص گرفته است که نسبت به حجم کارها ناچیز است.

هوشنگ احمدی افزود: شهرداری دوراهک نوپاست و ساختمان شهرداری در یک مدرسه قدیمی فعالیت می کند ونیازاست که ساختمان اداری شهرداری هرچه زودتر احداث شود.

وی گفت: شهرداری درآمد چندانی ندارد وبرای کارهای عمرانی نیاز به ماشین آلات سنگین داریم که امیدواریم نماینده مجلس با پیگیری‌های خود زمینه رشد وشکوفایی شهر دوراهک را فراهم کند.

اورژانس هوایی دوراهک در کمیته فنی قرار دارد

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: در میان گذاشتن مشکلات مردم با مسئولان یک نعمت الهی است.

حجت الاسلام موسی احمدی افزود: برنامه‌ریزی صحیح همراه با حسن تدبیر و مدیریت خوب می تواند از کم‌ترین‌ها بزرگ‌ترین ایجاد کند.

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: راه دوراهک به سمت آبدان به علت نداشتن شانه و خطرناک بودن نیاز به بازسازی و ترمیم دارد.

وی افزود: اورژانس هوایی دوراهک با تلاش مسئولان استانی و شهرستانی وبا مکاتبات زیاد در کمیته فنی قراردارد وترک تشریفات آن صورت می گیرد و تحویل پیمانکار قرارمی گیرد.

دیجیتالی کردن منطقه دوراهک و ریز در دستور کار قرار دارد

حجت الاسلام احمدی اضافه کرد: دیجیتالی کردن منطقه دوراهک و ریز در دستور کار قراردارد و درآینده نزدیک این کار انجام خواهدشد.

وی در خصوص کمبود اعتبارات عمرانی شهردوراهک گفت: اعتبارات شهردوراهک با ملاقات با استاندار دنبال خواهیم کرد تا این شهربتواند با توجه به وضعیتی که دارد توسعه یابد.

نماینده مردم کنگان، دیر، جم وعسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه در توان داریم در بحث اشتغال وبه کارگیری نیروی بومی در تاسیسات نفت وگاز به کار خواهیم گرفت و مطالبات مردم منطقه مو به مو دنبال خواهیم کرد.

کد خبر 2204930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha