وعده مدیر میراث برای شناسایی تخریب کنندگان مجموعه تاریخی بابک میبد

وعده مدیر میراث برای شناسایی تخریب کنندگان مجموعه تاریخی بابک میبد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد که به تازگی این سمت را عهده دار شده، اعلام کرده که عاملان تخریب مجموعه تاریخی بابک تا هفته آینده شناسایی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، هفتم دی ماه خبرگزاری مهر اعلام کرد: بخشی از مجموعه تاریخی بابک در شهر میبد یزد که قدمت آن به دوره آل مظفر می رسید در فاصله میان آمد و رفت مدیران میراثی به این استان به بهانه ساخت دارالقرآن تخریب شد. در این میان معاون فرماندار میبد اظهار کرده که این بنا ارزش تاریخی ندارد و به جای آن قصد دارد  تا دارالقرآن سنتی ایجاد کند.

پس از آن، محمدمهدی شرافت مدیرکل جدید میراث یزد از برگزاری جلسه‌ای با حضور فرماندار، شهردار و مسئولین محلی میبد در محوطه این مجموعه خبر داده و گفته است که ابعاد کار مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

خبرگزاری مهر در بخش دیگری از مطلب خود آورده است آن طور که شواهد پیداست این اثر تاریخی که شامل 6 دهنه مغازه و مازاری های منحصر به فرد میبد می شود به دستور برخی از مقامات شهری انجام شده چرا که این اقدام قاعدتا یک شبه نمی توانست اتفاق بیفتد و مسئولان شهری با انگیزه تخریب یک اثر ملی دست به این اقدام زده اند.

پیرو همین مطلب، مدیرکل میراث فرهنگی یزد  از تشکیل پرونده حقوقی و شناسایی عامل تخریب خبر داده و گفته : با توجه به وجود این شائبه که برخی مسئولان دولتی استان یزد در فرآیند تخریب نقش داشته‌اند، پیگیری، بررسی و شناسایی عاملان طی هفته آینده انجام می‌شود.

شرافت ادامه داده که: به دوستداران میراث فرهنگی و مردم میبد قول برخورد قاطعانه و جدی با تخریب کنندگان آثاری در این مجموعه  تاریخی را می‌دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی یزد بحث تامل برانگیز دیگری را نیز مطرح کرده و گفته که : میراث فرهنگی استان با طرح احداث مجموعه فرهنگی مخالفتی نداشته و با معرفی مشاور قصد راهنمایی و مشارکت هم داشته است، اما عاملان با عجله و بدون درنظر گرفتن عواقب این تخریب، اقدام به از بین بردن آثاری در این مجموعه  تاریخی کرده‌اند.

 

کد خبر 2205372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha