۱۰ دی ۱۳۹۲، ۹:۴۳

قربانلو خبر داد:

کشف و ضبط 10 قبضه سلاح از شکارچیان متخلف در بیارجمند

کشف و ضبط 10 قبضه سلاح از شکارچیان متخلف در بیارجمند

بیارجمند – خبرگزاری مهر: رئیس اداره پارک ملی توران بیارجمند شاهرود از کشف و ضبط 10 قبضه سلاح مجاز و غیر مجاز از شکارچیان متخلف خبر داد و گفت: این متخلفان که به قصد شکار وارد این منطقه شده بودند، توسط محیط‌ بانان و یگان حفاظت محیط ‌زیست دستگیر و به دستگاه قضایی تحویل داده شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر قربانلو شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل اداره پارک ملی توران بیارجمند شاهرود اظهار داشت: طی چند مرحله عملیات ظرف دو روز گذشته، برابر اطلاعات دریافتی از مخبرین محلی در منطقه به دو دستگاه سواری پراید مشکوک شده، با همکاری صمیمانه نیروی انتظامی مقداری گوشت شکار از این دو خودرو کشف شد.

وی تصریح کرد: با هماهنگی قاضی دادگاه عمومی منطقه و اعتراف متخلفان مقداری گوشت شکار دیگر هم در منزل یکی از ایشان در روستای زمان آباد به دست آمد که با مراجعه به منزل معترف علاوه بر آن مقدار گوشت، دو کله شکار، یکی قوچ و دیگری آهو به دست آمد.

رئیس اداره پارک ملی توران بیارجمند شاهرود همچنین با اشاره به کشف و ضبط دو قبضه اسلحه قاچاق در این عملیات، گفت: همچنین تعداد دو قبضه اسلحه مجاز هم از داخل خودروهای مذکور کشف و ضبط شد.

قربانلو ادامه داد: در این راستا مبلغ 92 میلیون و 200 هزار ریال جریمه ضرر و زیان متخلفان به محیط زیست برآورد شده است.

وی تصریح کرد: در این دو روز دو گروه متخلف دیگر نیز در اطراف روستای فیروز آباد میامی دستگیر شدند که از آنها نیز سه قبضه اسلحه مجاز و یک قطعه کبک کشف و ضبط شد.

رئیس اداره پارک ملی توران بیارجمند شاهرود ادامه داد: طی هفته گذشته نیز پنج مورد تخلف توسط ماموران اداره شکاربانی پارک ملی توران شناسایی و دستگیر شدند که در این دستگیری ها تعدادی قطعه کبک از شکارچیان متخلف ضبط شده است.

قربانلو اذعان داشت: مجموعاً 10 قبضه اسلحه از پنج گروه شکارچیان متخلف بدست آمد که هشت قبضه آن مجاز و بقیه غیر مجاز بود که توقیف شد.

وی در خاتمه با بیان اینکه متخلفان با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شدند تصریح کرد: همکاری تنگاتنگ و صمیمانه نیروی انتظامی بیارجمند در راستای حفظ حیاط وحش منطقه توران جای تقدیر و تشکر دارد.

کد خبر 2205701

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha