۱۱ دی ۱۳۹۲، ۱۰:۰۴

ظهرابی خبر داد:

نصب تابلوهای هشدار دهنده مسیر عبور یوزپلنگ در استان سمنان

نصب تابلوهای هشدار دهنده مسیر عبور یوزپلنگ در استان سمنان

سمنان – خبرگزاری مهر: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سمنان از نصب 16عدد تابلو با مضمون محل عبور حیوانات وحشی، البته با اندازه ای بزرگتر و با نماد یوزپلنگ آسیایی در گذرگاه های عبور این گونه نادر در سطح این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید ظهرابی صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان ضمن اشاره به قرار گرفتن مجموعه مورد حفاظت توران شاهرود به عنوان بزرگترین ذخیره گاه زیست کره کشور در جوار جاده اصلی سمنان – مشهد و جاده اصلی شاهرود – بردسکن، اظهار داشت: به منظور حفاظت بیشتر از حیاط وحش خصوصا یوزپلنگ تابلوهای هشدار دهنده مسیر عبور این حیوان با ارزش در این منطقه نصب شد.

وی، آموزش و ترغیب مردم به ویژه مسافران و رانندگان را به رعایت سرعت مناسب در این گونه مناطق حساس مانند توران شاهرود را عمده هدف از نصب تابلوهای هشدار دهنده ذکر کرد و افزود: 16 تابلو با مضمون محل عبور حیوانات وحشی، البته با اندازه ای بزرگتر و با نماد یوزپلنگ آسیایی تهیه و با هماهنگی سازمان حمل و نقل و امور پایانه های استان در گذرگاه های عبور این گونه نادر نصب شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سمنان با تاکید بر اینکه ذخیره گاه زیست کره توران شاهرود یکی از زیستگاه های مهم یوزپلنگ آسیایی است، تصریح کرد: وجود جاده ترانزیتی در حاشیه این ذخیره گاه که در کریدور مهاجرتی یوزپلنگ آسیایی به مناطق آزاد و قسمت شمالی جاده قرار دارد، نه تنها موجب برهم خوردن امنیت زیستگاه می شود بلکه باعث اخلال در رفت و آمد و بعضاً تصادفات جاده ای برای این گونه نادر و ارزشمند می شود.

ظهرابی خاطرنشان کرد: تصادفات جاده ای یکی از مهم ترین دلایل مرگ و میر گوشتخواران علی الخصوص یوزپلنگ آسیایی در کشور است.

وی در خاتمه تاکید کرد: ضروری است کلیه هموطنان و رانندگان عزیز در مکان هایی که این تابلوها نصب شده با احتیاط و سرعت کمتر حرکت کنند تا شاهد حوادث ناگوار برخورد با این گونه های ارزشمند جانوری نباشیم.

کد خبر 2205974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha