۱۱ دی ۱۳۹۲، ۱۳:۴۵

مهر گزارش می دهد/

وقتی اطلاع‌رسانی در تصادفات "تکه پاره" می‌شود/ آمارهای متناقض از سوانح جاده‌ای لرستان

وقتی اطلاع‌رسانی در تصادفات "تکه پاره" می‌شود/ آمارهای متناقض از سوانح جاده‌ای لرستان

خرم آباد - خبرگزاری مهر: وقوع تصادفات رانندگی امروز در استان لرستان، ارائه آمارهای متفاوت از سوی مراکز مختلف را به‌دنبال داشته‌است، موضوعی که سبب سردرگمی رسانه‌ها و منابع خبری شده‌است

به گزارش خبرنگار مهر، به دنبال بارش برف و باران و لغزندگی محورهای مواصلاتی لرستان سه حادثه برای اتوبوس‌های مسافربری عبوری از استان رخ داد، حوادثی که هر کدام شاهد روایت‌های متفاوتی از سوی مسئولان امر بود.

از این حوادث دو مورد در محور مواصلاتی آزاد راه خرم‌آباد - پل زال و یک مورد در محور خرم‌آباد - بروجرد به وقوع پیوست که تعداد مصدومان این حوادث همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

در حادثه سقوط اتوبوس از پل کمربندی زاغه مطابق اطلاعات پلیس راه استان چهار نفر راهی بیمارستان شدند که این آمار از سوی علوم پزشکی 19 نفر اعلام شده است که این اختلاف فاحش در ارائه آمار قابل تامل است.

همچنین در تصادف رخ داده در آزادراه خرم آباد - پل زال نیز آمار پلیس راه حکایت از مجروح شدن پنج نفر دارد در حالی که هلال احمر و اورژانس آمار مصدومان را 30 و 31 نفر اعلام کرده اند.

این وضعیت به گونه‌ ای است که هر کدام از مراجع یاد شده در اعلام آمار خود اطمینان کامل دارند و معلوم نیست در این میان کدام یک درست می گویند.

این روند موجب شده است که از ابتدای امروز خبرنگاران برای یافتن آمار درست از سوانح میان دستگاههای مختلف پاسکاری شوند ولی هنوز به آمار دقیق دست پیدا نکرده اند.

مطابق آخرین آمار اعلامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی لرستان حوادث یاد شده در محورهای مواصلاتی استان 47 زخمی بر جای گذاشته است که با مقایسه این رقم با 9 نفر مجروح اعلام شده از سوی پلیس راه بر ابهامات افزوده می شود.

اختلاف بیش از 35 نفری در آمار موضوعی است که به نظر می رسد باید برای تعیین تکلیف در این زمینه چاره ای اندیشیده شود.

مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان در این رابطه به مهر می گوید: در طول 24 ساعت گذشته سه حادثه اتوبوسی در لرستان رخ داده که دو مورد در آزاد راه خرم آباد - پل زال و یک مورد در محور خرم آباد - بروجرد بوده است.

رضا آریایی با بیان اینکه این حوادث به دلیل لغزنده بودن جاده رخ داده است، عنوان کرد: خوشبختانه این حوادث هیچ کدام تلفات جانی به دنبال نداشته ولی تعدادی از مسافران اتوبوسها مجروح شده اند.

وی با اشاره به حضور به موقع و کمک رسانی اورژانس 115 و هلال احمر در حوادث یاد شده، بیان داشت: جراحات مصدومان این حوادث نیز مطابق اعلام این مراجع عمیق نبوده است.

آریایی با اشاره به تناقض میان آمار مصدومان در اظهار نظرهای مسئولان مختلف بیان داشت: علت این تناقضات این است که اطلاع رسانی از سوی یک مرجع واحد صورت نمی گیرد.

مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان ضمن قبول مشکل و ضعف در این زمینه عنوان کرد: در جلسه بعدی شورای ترافیک استان یک دستگاه مشخص را برای اطلاع رسانی در این زمینه معرفی خواهیم کرد تا پس از جمع بندی آمارها مطالب را به اطلاع رسانه ها برساند.

کد خبر 2206201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha