۱۲ دی ۱۳۹۲، ۱۱:۴۱

حجت الاسلام خدایی:

زهد و پارسایی ویژگی بارز حضرت امام رضا (ع) بود

زهد و پارسایی ویژگی بارز حضرت امام رضا (ع) بود

زنجان - خبرگزاری مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: زهد و پارسایی ویژگی بارز حضرت امام رضا (ع) بود چرا که دوست و دشمن از او راضی بودند.

حجت الاسلام اذن الله خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: حضرت امام رضا (ع) از مقام علمى والايى برخوردار بود تا آن جا كه ایشان را "عالم آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم" لقب داده ‏اند.

وی اظهار داشت: امام رضا(ع) در سن 35 سالگی به مقام امامت برگزیده شد و در این راستا دوران حیات ایشان مقارن با خلفای عباسی از جمله هارون ، امین و مأمون بود که این خلفای عباسی سختی ها و رنج های زیادی را بر امام رضا(ع) تحمیل کردند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: مأمون وقتی علاقه مردم را نسبت به امام رضا(ع)مشاهده کرد از ایشان ترسید و ایشان را در سن 55 سالگی در 29 صفر به شهادت رساند.

حجت الاسلام خدایی به مناظرات علمی امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: امام رضا(ع) با هر کسی به زبان خودش سخن می گفت و همواره در مناظرات علمی اش موفق بود و این امر همیشه خشم مامون را افزون تر می کرد چرا که علمیت امام رضا بی نظیر بود.

وی تاکید کرد: امام در کنار مامون ماند تا اسلام و جهان اسلام حفظ شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، به ویژگی های بارز ایشان اشاره کرد و گفت: حاجت هيچ كسى را در صورت قدرت و توانايى رد نمى کرد، هرگز با سخن خويش بر كسى جفا نكرد، به آزادی برده ها بسیار تلاش می کرد، دست و دلباز بود، صله ارحام را به جا می آورد و ادب و اخلاق را از پیامبر اکرم (ص) گرفته بود و در ادب بی نظیر بود.

کد خبر 2206383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha