۱۴ دی ۱۳۹۲، ۶:۳۰

شهیدمحلاتی مطرح کرد:

پیکر شهدای هویزه با تانک های بعثی مورد هجوم قرار گرفت

پیکر شهدای هویزه با تانک های بعثی مورد هجوم قرار گرفت

رئیس بنیاد شهید و امور ایثاگران کشور گفت: شهدای هویزه شباهت عجیبی با شهدای کربلا دارند و آن هم این بود که پیکر شهدای کربلا با اسب های دشمن و پیکر شهدای هویزه با تانک های بعثی مورد هجوم قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی شهید محلاتی شامگاه جمعه در یادواره شهدای هویزه در این شهرستان اظهار کرد: اگر فداکاری و ایثارگری شهدای هشت سال جنگ تحمیلی نبودند بی شک امروز به این راحتی در این کشور به این پیشرفت و عظمت دست پیدا نمی کردیم.

وی افزود: رمز موفقیت ما در هشت جنگ نابرابر این بود که رزمندگان ما روحیه ای الهی داشتند و آنها تنها برای خدای خود و دفاع از خاک و ناموس می جنگیدند در حالی طرف مقابل چنین روحیه ای نداشت به همین دلیل در اغلب نبردها این نیروهای ایرانی بودند که به رغم در اختیار داشتن تجهیزات ناچیز در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح بعثی، پیروزی های خیره کننده ای رقم زدند.

شهیدی محلاتی با اشاره به اینکه شهدای هویزه که اغلب از دانشجویان پیرو خط امام به شمار می رفتند در 16 دی ماه سال 1359 و در همان آغازین روزهای جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند، عنوان کرد: اگر ایستادگی این شهیدان در آغاز جنگ که باعث شد ماشین جنگی صدام در این شهر به زانو درآید نبود، معلوم نبود چه اتفاقاتی برای این جنگ نابرابر رقم می خورد و شاید پیروزی هایی که بعدها از سوی رزمندگان اسلام به دست آمد به این راحتی نصیب کشور نمی شد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: شهدای هویزه یک شباهت عجیب با شهدای کربلا دارند و آن هم این بود که هر دو بعد از شهادت هم از سوی دشمن در امان نبودند. پیکر شهدای کربلا با اسب های دشمن و پیکر شهدای هویزه با تانک های بعثی مورد هجوم قرار گرفت.

شهیدی محلاتی با یادآوری اینکه در اتفاقات هویزه، شهید حسین علم الهدی نقش کلیدی و بی نظیر ایفا کرد، عنوان کرد: این شهید با انسجام بخشی به نیروها و با دست خالی ولی با ایمانی همچون کوه در برابر تهاجم سنگین دشمن بعثی، معادلات دشمن را در تصرف سه روزه خوزستان برهم زد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثاگران کشور در ادامه از مقاومت عشایر هویزه و سوسنگرد در برابر تهاجم دشمن بعثی و دفاع از کیان اسلامی تجلیل کرد و گفت: مقاومت عشایر عرب ما دشمن را سخت برآشفت و پس از مدتی دشمن از خشم و عصبانیت هویزه را با خاک یکسان کرد ولی در عملیات بیت المقدس دشمن به شکل تحقیرآمیزی از منطقه هویزه عقب نشینی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسین علم‌الهدی متولد اهواز فرزند آیت الله سید مرتضی علم‌الهدی می‌باشد، وی از فعالان قبل و بعد از انقلاب ایران و فرمانده سپاه هویزه در جنگ ایران و عراق بود، علم‌الهدی در 16 دی ماه سال 1359 در سن ۲۲ سالگی در عملیات نصر به همراه تعدادی از دانشجویان پیرو خط امام به شهادت رسید.
 

کد خبر 2206963

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha