انتشار تاریخ بیهقی به روایت محمدعلی آزادیخواه

انتشار تاریخ بیهقی به روایت محمدعلی آزادیخواه

بازنویسی محمدعلی آزادیخواه از داستان‌های تاریخ بیهقی در قالب مجموعه «یکی‌بود و یکی نبود» از سوی نشر پارسه منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «قصه‌هایی از تاریخ بیهقی» در قالب مجموعه‌ «یکی بود و یکی‌ نبود» توسط نشر کتاب پارسه منتشر شده است. این مجموعه شامل 30 کتاب از بازنویسی آثار کهن ادبیات فارسی به زبان امروزی است.

در این کتاب، آزادیخواه 12 داستان را از متن «تاریخ بیهقی» انتخاب و بازنویسی کرده که به صورتی نفیس و با تصویرهایی از میثم زیدی در این مجموعه منتشر شده است.

محمدعلی آزادیخواه، متولد سال ۱۳۲۳سیرجان است و بیش از 15 اثر از او در حوزه‌ کودک منتشر شده که عمده‌ آن‌ها مربوط به سال‌ها پیش است. اولین اثر او در زمینه‌ ادبیات کودکان و نوجوانان به نام «پرستوهای دره پیچاب» در سال ۵۳ به چاپ رسید.

«افسانه‌ نامی و کامی»، «دوستان جنگل شاد»، «تبر مشهدی باقر»، «قصه‌های گرگ و میش»، «قصه جنگل»، «بچه‌ها بیدارند» و «مرادو» از جمله این آثار هستند. در حوزه داستان کوتاه نیز او صاحب مجموعه داستانی به نام «کوتوله‌ای در تَنگ» است. 

همچنین در سال جاری چاپ هشتم رمان «مرادو» از این نویسنده که رمان برنده‌ جایزه کتاب سال نیز هست توسط نشر نون منتشر شده که این انتشارات، چاپ نهم این کتاب را نیز در دست انتشار دارد.

«قصه‌هایی از تاریخ بیهقی» توسط نشر پارسه و در 144 صفحه و در مجموعه‌ «یکی بود و یکی‌ نبود» به دبیری یوسف علیخانی منتشر شده است.

کد خبر 2207051

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha