۱۴ دی ۱۳۹۲، ۱۸:۱۵

دشمنان می خواهند با حساب و کتاب وقف را زیر سئوال ببرند

دشمنان می خواهند با حساب و کتاب وقف را زیر سئوال ببرند

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: دشمنان می خواهند با حساب و کتاب، وقف را زیر سوال ببرند اما باید این امر الهی را در حد شان و منزلت آن در میان مسلمانان و غیر مسلمانان بالا ببریم.

به گزارش خبرگزاري مهر، حجت الاسلام علی محمدی در سومین همایش بررسی نقش زنان در توسعه و ترویج فرهنگ وقف در تالار وحدت افزود: وقف یعنی ایثار، تعاون و انفاق و واقف کسی است که از خودمحوری پرهیز کرده و به فکر دیگران است.
 
وی با بیان اینکه واقف سرمایه زندگی خود را برای توجه به حال دیگران وقف می کند، بر توجه به سنت حسنه وقف در عرصه های علمی، فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد.
 
محمدی با اشاره به اینکه وقف ماندگار است و زمان مصرف ندارد، ادامه داد: باید نسبت به فرهنگ سازی وقف نگاه جامع داشته باشیم و این نگاه به موقوفات موجود در آینده می تواند مفید و موثر باشد.
 
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی موسسات خیریه بسیاری ایجاد شده، تصریح کرد که فعالیت این موسسات باید استمرار داشته باشد.
 
محمدی افزود: برخی امور خیریه بواسطه حوادث روزگار و سلایق اشخاص دچار تغییر، تحول و زوال و نابودی شده اما در وقف چنین نیست، واقف سرمایه خود را برای پس از مرگ مدیریت می کند و حتی می تواند برای آن شرط هایی را تعیین کند.
 
وی با بیان اینکه اداره اوقاف، مدیریت موقوفاتی را که در کشور متولی ندارد عهده دار است، ادامه داد: این سازمان حامی وقف، واقف و موقوفه است و تلاش دارد حاصل عمر یک نفر را به ثبت برساند تا به راحتی توسط افراد سودجو به ملک شخصی تبدیل نشود.
 
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ثبت موقوفات به معنای تحویل آن به اداره وقف نیست، بلکه سازمان اوقاف فقط مشخصات آن را به ثبت می رساند تا به راحتی این سرمایه حیف و میل نشود، به همان ترتیبی که تولد یک نوزاد در اداره ثبت احوال و یا سند یک ملک و خانه در اداره اسناد به ثبت می رسد.
 
محمدی با بیان اینکه وقف شامل فقیر و غنی می شود، افزود: با اندک سرمایه می توان در این سنت حسنه الهی سهیم شد حتی اگر این وقف یک کتاب و یا یک قرآن باشد.
 
به گفته وی، خانواده ها می توانند به اندازه تمکن مالی خود و بطور مشارکتی در اموری مانند خرید تجهیزات پزشکی و درمانی برای کمک به بیماران خاص سهیم شده و آن موقوفه را باقیات و صالحات خود قرار دهند.
 
رییس سازمان اوقاف افزود: دشمنان می خواهند با حساب و کتاب، وقف را زیر سووال ببرند اما باید این امر الهی را در حد شان و منزلت آن در میان مسلمانان و غیر مسلمانان بالا ببریم.
کد خبر 2207670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha