۱۴ دی ۱۳۹۲، ۲۰:۱۶

اخبار كوتاه/

مرگ دو جوان بجنوردي در تصادف خودرو/ سوادآموزي مددجويان خراسان شمالي توسط دانشجويان

مرگ دو جوان بجنوردي در تصادف خودرو/ سوادآموزي مددجويان خراسان شمالي توسط دانشجويان

بجنورد - خبرگزاري مهر: مرگ دو جوان بجنوردي در تصادف خودرو، سوادآموزي مددجويان خراسان شمالي توسط دانشجويان و ... از مهمترین عناوين اخبار امروز استان است.

به گزارش خبرگزاري مهر، فرمانده عملیات آتش نشانی بجنورد گفت: دو سرنشین جوان خودرو 405 بر اثر برخورد به گارد‌ریل در محور بابا‌امان بجنورد‌جان باختند.

عباس جفاکش اظهار کرد: برخورد پژو 405 به گارد‌ریل جاده، در کیلومتر پنج محور بجنورد، باباامان، باعث جدا شدن گاردریل و رفتن آن به داخل کابین خودرو و جان باختن دو جوان بجنوردی شد.

وی گفت: طی این حادثه دو سرنشین دیگر نیز مصدوم که توسط نیروهای اورژانس تحت مداوا و برای ادامه درمان، به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

حجم آب سدهاي خراسان شمالي نصف شد

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: دو مورد از دلایل اصلی کاهش بی‌سابقه حجم ذخایر آب سدهای استان، افزایش حجم آب مصرفی بخش‌های کشاورزی و شرب از ذخایر این سدها است.

رضا نعیمی مجموع حجم مفید ذخایر آب سدهای استان را در دهم دی‌ماه سال‌جاری حدود 55 میلیون متر مکعب ذکر کرد و گفت: این رقم در زمان مشابه سال گذشته حدود 105 میلیون متر مکعب بود.

وی مجموع توان تنظیم آب توسط سدهای استان را حدود 165 میلیون متر مکعب در سال ذکر کرد و ادامه داد: این مقدار کاهش ذخایر آب سدهای استان در حدود یک دهه اخیر از زمان بهره‌برداری سدهای استان تاکنون تجربه نشده است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی اعلام کرد: طی 9 ماه گذشته از سال‌جاری بیش از دو برابر حجم آب ورودی به سدهای استان، آب برای مصارف شرب و بهداشت، کشاورزی، صنعت و محیط زیست از این سدها خارج شده است.

سوادآموزي مددجويان خراسان شمالي توسط دانشجويان

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: هزار و 416 مددجوی زیر پوشش این نهاد در گروه سنی 10 تا 49 بی سواد هستند.

مجید الهی راد اظهار کرد: از این تعداد هزار و 263 نفر زن و 153 نفر مرد هستند که باید تحت آموزش قرار گیرند و این نهاد تلاش دارد سوادآموزی را بین خانواده های زیر پوشش خود ترویج دهد.

وی گفت: هم اکنون 97 مددجوی زن و 13 مرد در حال فراگیری سواد هستند، که آموزش این افراد را 15 نفر از دانشجویان زیر پوشش این نهاد بر عهده دارند.

وی اظهار کرد: استخراج اسامی مددجویان بی سواد و باسواد و تشویق و حمایت های مالی سوادآموزان از جمله اقداماتی است که برای زیر پوشش بردن مددجویان بی سواد در کلاس های سوادآموزی انجام می شود.
 

کد خبر 2207742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha