۱۵ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۲۶

باقرزاده در گفتگو با مهر:

چون انتخابات کمیته بدون دخالت است کاندیدا شدم/ می‌خواستند گودرزی کاندیدا شود!

چون انتخابات کمیته بدون دخالت است کاندیدا شدم/ می‌خواستند گودرزی کاندیدا شود!

رئیس فدراسیون شمشیربازی که برای نخستین‌بار کاندیدای انتخابات کمیته ملی المپیک شده و در دو پست ریاست و هیات اجرایی ثبت‌نام کرده است، گفت: از آنجا که اطمینان دارم بر خلاف دوره‌های گذشته هیچ دخالتی در این دوره از انتخابات نخواهد شد و رئیس از پیش تعیین شده نیست، کاندیدا شدم.

فضل الله باقرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر به سوابق ورزشی خود در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و اظهارداشت: تجربه 30 ساله از حضور در ورزش دارم و در تمام عرصه‌ها هم کار کرده‌ام. من در سن 20 سالگی رئیس اداره تربیت بدنی شهرستان آمل بودم. در دهه 60 و در سازمان تربیت بدنی وقت همزمان مدیر کل روابط بین‌الملل و روابط عمومی بودم چون آن زمان بحث دو شغله‌ها مطرح نبود.

وی تصریح کرد: طی سال‌های 66 تا 69 عضو هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه استقلال بودم. مدیر کلی کارگزینی دانشگاه تهران هم جزو مسئولیت‌هایی بوده که آن را انجام داده‌ام. همچنین قائم مقام و معاون فنی ورزشی اداره تربیت بدنی کل استان تهران بودم ضمن اینکه طی سال‌های 81 تا 87 هم ریاست دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران را بر عهده داشتم.

رئیس فدراسیون شمشیربازی با بیان اینکه کار رسانه‌ای هم انجام داده و حتی سردبیر و مدیرمسئول مجله علمی حرکت بوده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر دانشیار دانشگاه تهران هستم و نایب رئیسی کنفدراسیون شمشیربازی آسیا را هم در پرونده دارم و در حال حاضر هم که عضو هیات رئیسه این کنفدراسیون و نایب رئیس غرب آسیا هستم. به همه این موارد اشاره کردم تا بگویم که تجربه کار در تمام عرصه‌ها را دارم.

باقرزاده تاکید کرد: از میان کاندیداهای کمیته ملی المپیک و به خصوص برای ریاست چه کسی این ریزنامه و پرونده کاری را دارد. ریزنامه هیچ یک از آنها به اندازه من نیست. در واقع به خاطر تجربه‌های زیادی که از عرصه‌های مختلف دارم، کاندیدا شدم و البته اطمینانی که از سالم برگزار شدن انتخابات دارم و اینکه هیچ دخالتی در آن نخواهد شد. 

نایب رئیس فدراسیون شمشیربازی غرب آسیا با بیان اینکه احساس می‌کنم می‌‎توانم به ورزش کشور کمک کنم، یادآور شد: کاندیدای ریاست شدم چون این توانایی را در خود می‌بینم که میان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک هماهنگی خوبی ایجاد کنم. این دو نهاد لازم و ملزوم یکدیگر هستند. ویترین وزارت ورزش و جوانان در عرصه بین‌المللی کمیته ملی المپیک است پس باید هماهنگی صد در صدی میان آنها وجود داشته باشد.

"کاندیدا شدن شما ارتباطی به حضور محمود گودرزی در راس وزارت ورزش و جوانان ندارد؟ به هر حال شما با وی ارتباط نزدیکی دارید"؟، وی در پاسخ به این پرسش گفت: دکتر گودرزی از مدیران علمی و اجرایی کشور هستند. من تجربه 20 سال کار در کنار او در دانشگاه را دارم. او شخصی است که به هماهنگی و تعامل در کار اهمیت زیادی می‌دهد با همه اینها هیچ دخالتی در انتخابات و جریان مربوط به آن انجام نداد و موضع خاصی هم نگرفت.

باقرزاده ادامه داد: خیلی‌ها می‌خواستند گودرزی برای انتخابات کمیته ملی المپیک کاندیدا شود اما نپذیرفت. این نشان از دیدگاه روشن وی دارد. در کل اینکه با توجه به شناختی که از آقای گودرزی دارم و صحبت‌هایی که از طرف او مطرح شده، باید این اطمینان را داشته باشیم که وزارت ورزش و جوانان هیچ دخالتی در بحث انتخابات نخواهد داشت چون وزیری قانون‌مدار دارد. در دوره‌های پیشین انتخابات کمیته ملی المپیک، رئیس از پیش تعیین شده بود اما الان نه؛

عضو هیات رئیسه کنفدراسیون شمشیربازی آسیا گفت که اولین‌بار است که انتخابات کمیته ملی المپیک به این اندازه کاندیدا دارد و دلیل آن این است که قرار نیست دخالتی در آن صورت بگیرد. اصلا مشخص نیست که چه کسانی رای می‌آورند و رئیس چه کسی خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که "اگر گودرزی وزیر ورزش و جوانان نبود آیا بازهم برای انتخابات کمیته ملی المپیک کاندیدا می‌شدید"؟، اظهارداشت: اگر وزیر ورزش و جوانان فردی غیر از گودرزی بود بازهم کاندیدا می‌شدم چون در کل این توانایی را در خود می‌بینم که می‌توانم با کمک تجربه‌های کاری ام تعامل لازم میان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان را ایجاد کنم.

"گودرزی از دوستان شما در دانشگاه است. آیا تاکنون پیشنهادی از طرف وی برای حضور در وزارتخانه به شما شده است"؟، باقرزاده در پاسخ به این پرسش گفت: تا به امروز هیچ پیشنهادی از طرف وزارت ورزش و جوانان نداشتم اما از آنجا که آقای گودرزی را به طور کامل می‌شناسم هر جا که باشم احساس می‌کنم در کنار او هستم. گرفتن پست در وزارتخانه برایم مهم نیست ضمن اینکه در هر شرایطی تابع نقطه نظرات وی هستم و بر اساس آن تصمیم می‌گیرم چون اطمینان دارم که وزیر ورزش و جوانان فردی فرهیخته و قانون‌مدار است.

رئیس فدراسیون شمشیربازی در پایان با بیان اینکه منتظر انتخاباتی دموکراتیک هستیم، گفت که رقابت سختی در انتخابات کمیته ملی المپیک خواهیم داشت. همه باید دست به دست هم دهیم و به هر کس که راس آورد، کمک کنیم.

به گزارش مهر، مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک 30 دی‌ماه برگزار خواهد شد.

کد خبر 2207887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha