۱۵ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۳۹

هادی ساعی در گفتگو با مهر:

کاندیدا شدم اما شاید استعفا دهم/ هیات اجرایی باید حضور دبیر را تایید کند

کاندیدا شدم اما شاید استعفا دهم/ هیات اجرایی باید حضور دبیر را تایید کند

رئیس کمیسیون ورزشکاران با بیان اینکه برای حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک کاندیدای نایب رئیسی شده، گفت: البته هنوز وضعیتم برای ماندن در جمع کاندیداها مشخص نیست و چه بسا مجبور به استعفا شوم.

هادی ساعی که روز گذشته برای ثبت‌نام حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک اقدام کرد اما اعلام نشد که برای چه پستی کاندیدا شده است، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: من برای نایب رئیسی کاندیدا شدم و تمام مراحل لازم برای ثبت‌نام را هم انجام دادم اما هنوز وضعیتم برای حضور در انتخابات مشخص نیست.

این عضو شورای شهر با اشاره به نامه‌ای که از سوی سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر ممنوعیت حضور اعضای شورای شهر در انتخابات ارسال شده بود، خاطرنشان کرد: به خاطر این قانون نتوانستم در انتخابات فدراسیون تکواندو شرکت کنم. البته در این مورد به دیوان عالی کشور نامه زده و شکایت خود را اعلام کرده‌ام. اما در هر صورت به خاطر این قانون (منع قانونی حضور اعضای شورای شهر در انتخابات) شاید نتوانم در انتخابات کمیته ملی المپیک هم شرکت کنم.

وی تصریح کرد: منتظر استعلام‌های انجام شده در رابطه با نامه سازمان بازرسی کل کشور هستم تا ببینم تا چه شرایطی برای حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک خواهم داشت. در صورتیکه این قانون تغییری نکند شاید به مجبور به استعفا شوم و اگر هم شرایط به گونه‌ای پیش برود که بتوانم در انتخابات شرکت کنم، در همان پست نایب رئیسی کاندیدا خواهم بود.

رئیس کمیسیون ورزشکاران همچنین در مورد کنار گذاشتن حمید سوریان از جمع نمایندگان این کمیسیون برای حضور در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک گفت: سوریان علاقه‌ای نداشت که در این مجمع حاضر باشد. او با ارسال نامه‌ای به کمیسیون این موضوع را اعلام کرده بود. به همین دلیل تصمیم به کنار گذاشتن سوریان گرفته و علیرضا دبیر را جایگزین کردیم.

ساعی خاطرنشان کرد: البته علیرضا دبیر هم جزو گزینه‌های اولیه کمیسیون ورزشکاران برای حضور در مجمع انتخاباتی بود چون او هم از قهرمانان کشتی به حساب می‌آید اما در جمع‌بندی اولیه و از میان کشتی‌گیران تصمیم به انتخاب سوریان گرفتیم. بنابراین وقتی این کشتی‌گیر اعلام کرد که نمی‌خواهد در مجمع باشد، دبیر را جایگزین کردیم.

"یعنی جابه‌جایی صورت گرفته هیچ ارتباطی به عضویت علیرضا دبیر در مجمع برای کاندیدا شدن وی نداشت"؟، وی در پاسخ به این پرسش اظهارداشت: نامه حمید سوریان هنوز در کمیسیون ورزشکاران موجود است. جابه‌جایی انجام شده تنها بنا به خواست سوریان انجام شد. ضمن اینکه کمیسیون این تصمیم را گرفته اما هیات اجرایی هم باید تایید کند. در واقع حضور دبیر در مجمع منوط به تایید هیات اجرایی هم است.

هادی ساعی در پایان گفت که به غیر از جابه‌جایی انجام شده، اعضای کمیسیون ورزشکاران در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک هیچ تغییری دیگری نکرده و نخواهد کرد.

کد خبر 2207973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha