۱۵ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۴۴

"رستاک" برای "جشن جوانه" می‌نوازد/ مشارکت مردم در رقابتی رادیویی

"رستاک" برای "جشن جوانه" می‌نوازد/ مشارکت مردم در رقابتی رادیویی

بهنام احمدپور مبارکه مدیر رادیو جوان معتقدست "جشن جوانه" در سومین دوره از برگزاری خود به بلوغ رسیده است و اغلب آثار رسیده قابل پخش از رادیو هستند. وی همچنین از اجرای گروه "رستاک" در اختتامیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام احمدپور مبارکه مدیر رادیو جوان با بیان این مطلب در نشست رسانه ای که صبح امروز یکشنبه 15 دی‌ماه در رادیو جوان با حضور حمیدرضا افتخاری دبیر جشن برگزار شد، گفت: خوشبختانه در سومین جشن "جوانه" درباره برنامه‌سازی با مخاطب به تفاهم رسیدیم به این معنی که مهمترین دستاورد این جشن رسیدن به ایده‌هایی بود که از سوی مخاطبان به ما می‌رسید. در واقع ما انتظار مخاطب از این رسانه را نسبت به سختگیری‌هایی که مخاطبان در انتخاب سوژه‌ها به خرج دادند، دریافتیم.

وی با اشاره به دلایل تغییر این رویداد فرهنگی از جشنواره به "جشن جوانه" گفت: این برنامه گردهمایی برنامه‌سازان و شنوندگان رادیو است و تنها بخشی از برنامه سازان حرفه ای رادیو در آن حضور دارند. در واقع این جشن تبادل اطلاعات و همفکری با مخاطبان است به همین دلیل تصمیم گرفتیم نام جشن را انتخاب کنیم.

به گفته وی، "جشن جوانه" به معنای مشارکت با شنوندگان در تولید برنامه‌های رادیویی است.

مدیر رادیو جوان با اشاره به این که این مراسم در هفته وحدت برگزار می‌شود، اظهار کرد: خوشبختانه برگزاری سومین "جشن جوانه" با هفته وحدت تقارن پیدا کرده است. ما این همزمانی را به فال نیک می گیریم.

وی گستردگی مخاطبان رادیو را در حوزه برنامه‌سازی در سومین "جشن جوانه" تجربه‌ای منحصر به فرد دانست و گفت: در مراسم اختتامیه قرار است ضمن تقدیر از برگزیدگان، توجه ویژه ای به این گستردگی مخاطب در امر برنامه‌سازی نیز داشته باشیم. همچنین گروه "رستاک" که از جمله گروه های محبوب شنوندگان رادیو جوان است در این برنامه قطعاتی از موسیقی مناطق مختلف ایران را اجرا می کند.

احمدپور مبارکه در ادامه با اشاره به آثار رسیده به سومین "جشن جوانه" گفت: در بخش برنامه سازی 2 هزار و 985 اثر، در بخش آنونس یک هزار و 285 اثر، در بخش موسیقی 513 اثر، در بخش ویژه با موضوع جوان و معنویت 473 اثر به دست ما رسیده است. همچنین امسال در بخش بین الملل از فضای سایبر برای تبلیغات استفاده کردیم که در این بخش 25 اثر از شنوندگان آماتور از 15 کشور به دست ما رسید. همچنین در همین بخش 77 اثر از برنامه‌سازان داخلی با موضوع محیط زیست به دبیرخانه جشن ارسال شده که مجموع این آثار 102 اثر است.

مدیر رادیو جوان درباره دیگر بخش‌های "جشن جوانه" گفت: در بخش های غیرشنیداری با تعدد آثار نیز مواجه بوده‌ایم، به این معنا که در بخش شعر 1367 اثر، در بخش داستانک 1925 اثر، متن رادیویی و نویسندگی 1323 اثر، در بخش ایده برنامه سازی 547 اثر و در بخش وبلاگ 1214 اثر به ما ارسال شده است. در واقع در مجموع 11 هزار و 734 اثر در بخش شنیداری و غیرشنیداری ارسال شده که این آمار نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

در ادامه این نشست حمید رضا افتخاری دبیر این دوره از "جشن جوانه" با اشاره به داوران در بخش‌های مختلف گفت: از داوران حرفه ای برای حضور در این جشن دعوت شده است. همچنین قرار است از یکی از خانواده های محیط‌بان شهید تجلیل شود.

افتخاری در ادامه صحبت های خود با اشاره به فعالیت های اجرایی این جشن گفت: فعالیت های اجرایی "جشن جوانه" از اسفند سال 91 آغاز شد. با تشکیل جلسات متعدد و سیاست گذاری هایی که در بخش های مختلف این جشن انجام شد، آثار از اول شهریور ماه تا آبان به دبیرخانه جشن ارسال شد.

وی با اشاره به استقبال مخاطبان بین المللی گفت: خوشبختانه با استقبال خوبی در این حوزه مواجه بودیم به این معنا که آثاری از اروپا، آفریقا و آسیا داشتیم.

افتخاری در توضیح جزئیات حضور کشورهای مختلف در این جشن گفت: هند، ژاپن، چین، افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، بوسنی و هرزگوین، فلسطین، لبنان، تانزانیا، بنگلادش، یمن، عراق و ... از جمله کشورهایی بودند که از این جشن استقبال خوبی کردند و آثار متعددی در بخش های مختلف به دبیرخانه جشن ارسال کردند.

دبیر این دوره از جشن جوانه در ادامه با اشاره به جوایز در بخش بین الملل تصریح کرد: طبق بررسی های انجام شده قرار است 500 دلار به برگزیده اول، 400 دلار برگزیده دوم و 300 دلار به برگزیده سوم اهدا شود.

افتخاری در پایان این نشست با اشاره به چگونگی ارزیابی آثار در بخش بین الملل گفت: متقاضیان حضور در "جشن جوانه" آثار را به زبان خودشان ارسال کرده اند و ستاد برگزاری جشن متن این آثار را به صورت ترجمه شده در اختیار داوران قرار دادند.

مراسم اختتامیه سومین "جشن جوانه" در تاریخ 23 دی ماه از ساعت 17 تا 20 در برج میلاد برگزار می شود.

کد خبر 2208049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha