۱۵ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۳۶

میرسراجی در گفتگو با مهر:

وقف باید به فرهنگ همه افراد جامعه تبدیل شود

وقف باید به فرهنگ همه افراد جامعه تبدیل شود

قم - خبرگزاری مهر: مدیر پایگاه اینترنتی رکوردهای جهانی الخیرات با تاکید بر این که فرهنگ وقف باید به فرهنگ همه افراد جامعه تبدیل شود، گفت: هر کسی بسته به امکانات خود می تواند در عرصه وقف وارد شود.

سید مرتضی میرسراجی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شعار امسال هفته وقف با عنوان همه واقف باشیم، یادآور شد: عرصه وقف عرصه گسترده ای است و می تواند همه نیازهای جامعه را شامل شود و هر کسی بسته به امکانات خود می تواند در این عرصه وارد شود.

نیازهای روز جامعه باید مد نظر واقفان قرار گیرد

وی با تاکید براین که وقف باید منطبق و هم سو با نیازهای جامعه باشد، تصریح کرد: واقفان در هنگام وقف باید نیازهای روز جامعه را مد نظر قرار دهند.

متولی اولین وقف سایبری جهان یادآور شد: در این زمینه نگاه های جالب و نیازسنجی های به جایی وجود دارد برای مثال شخصی که خانه خود را وقف برنامه های هسته ای کرده، این مسئله را از نیاز های روز جامعه تشخیص داده و یا فرد دیگری که در ورامین زمین و منازل مسکونی را به مدت دو سال رایگان در اختیار زوج های جوان قرار داده به این نتیجه رسیده که مشکل بسیاری از جوانان در امر ازدواج، مسئله تامین مسکن است.

وی ادامه داد: یا شخصی که عوایدی وقف خود را به بیماران ام اس اختصاص می دهد و یا افرادی که آب، پل، درمانگاه و ... را وقف می کنند این نیازها را در جامعه خود حس کرده اند.

نگاه مردم به سازمان اوقاف باید تغییر کند

میرسراجی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: مسئله دیگری که در اینجا باید مورد توجه قرار گیرد، تغییر نگاه مردم به سازمان اوقاف است، چرا که مردم ما اغلب به سازمان ها با دید مادی و درآمدزایی نگاه می کنند، در صورتی باید این مسئله تبیین شود که سازمان اوقاف یک سازمان مردمی و نه دولتی بوده و تنها ناظر بر چگونگی به مصرف رسیدن موقوفات است و پولی در جیب آن نمی رود که این مسئله با فیلم و مقاله و گفتار قابل تحقق است.

وی در ادامه اظهار داشت: موضوع دیگری که در خصوص ترویج سنت حسنه وقف باید بر آن تاکید کرد فرهنگ سازی در مورد وقف و وقف کردن است تا این مسئله به فرهنگ همه در جامعه تبدیل شود که در این زمینه افراد و ارگان های مختلف مثل صدا و سیما، سازمان اوقاف، رسانه ها، هنرمندان، فیلم سازان، نویسندگان، ائمه جماعات و ... می توانند فعالیت کنند.

کد خبر 2208086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha