۵ مهر ۱۳۸۲، ۱۵:۴۲

ما اشتباه كرديم ( 7)

جاه طلبيهاي دريايي صدام حسين

جاه طلبيهاي دريايي صدام حسين

گروه دفاع مقدس خبرگزاري مهر : اعتراف به جاه طلبيهاي صدام حسين به نقل از رسانه هاي غربي مهمترين بخش اعترافات حاميان صدام در حمايت از وي در آخرين بخش از مرور اعترافات مي باشد .

منبع : راديو آمريكا به نقل از (( واشنگتن پست ))
تاريخ : 18 شهريور 1369 برابر با 9 سپتامبر 1990
عنوان : بررسي موقعيت دريايي عراق
ساعت : 30/21
((  جاه طلبيهاي دريايي صدام حسين كه منجر به حمله ده سال قبل عراق به ايران و اشغال ماه گذشته خاك كويت شد نمي تواند با منافع آمريكا ، ايران و كشورهاي عرب حوزه خليج فارس سر سازگاري داشته باشد چاره انديشيهاي صدام براي علاج درد كشور با توسل به زور تنها بر ميزان مشكلات دريايي عراق افزوده است . در سال 1980 صدام با حمله به ايران در صدد برآمد كنترل كامل شط العرب را در شمال خليج فارس بدست آورد.))

منبع : راديو كلن
تاريخ : 31 شهريور 1369 برابر با 22 سپتامبر 1990
عنوان : دهمين سالگرد جنگ ايران و عراق
ساعت : 30/13
(( تعيين خط مرزي بين ايران و عراق در رودخانه شط العرب كه صدام حسين بعنوان رئيس جمهوري عراق در سال 1975 در الجزاير با شاه سابق ايران درباره آن به يك توافق رسيده بود دليل اصلي مهم تجاوز نظامي عراق به خاك ايران نبود ، بلكه هدف اصلي تصرف استان نفت خيز خوزستان كه بخشي از سكنه آن اعراب هستند و الحاق آن به خاك عراق بوده است  و اشتباه دوم آنكه اميدهايي كه صدام به سكنه عرب خوزستان بسته بود جامه عمل نپوشيد و اعراب خوزستاني نه تنها عليه دولت جمهوري اسلامي قيام نكردند ، بلكه در دفاع از خوزستان و دفاع در برابر نيروهاي مهاجم عراقي به همكاري و مشاركت با ارتش ايران پرداختند.))

منبع (( معمر قذافي )) رهبرليبي
تاريخ : 16 مهر 1369 برابر با 8 اكتبر 1990
(( مردم مي دانند كه اين جنگ ميان اعراب و ايرانيان نبوده است عراق در جنگ با ايران عليه ليبي موضعگيري كرد وما طي دوران جنگ به عراق نسبت به روابطش با كشورهاي مرتجع هشدار داديم . ))

منبع : روزنامه (( ماينيچي )) چاپ ژاپن در مصاحبه با (( بني صدر )) رئيس جمهور اسبق ايران
تاريخ : 25 مهر 1369 برابر با 17 اكتبر 1990
((  او ( صدام ) 10 سال پيش در زمان تجاوزش به ايران گفت ما مانع انقلاب اسلامي خواهيم شد . ))

منبع :‌راديو آمريكا
تاريخ : 23 آبان 1369 برابر با 14 نوامبر1990
ساعت : 30/20
(( آنچه اينك مي شنويد گفتار صداي امريكا كه نظرات رسمي دولت اين كشور را بيان مي كند در جنگ با ايران چندين صد هزار عراقي كشته شدند و دهها هزار عراقي نيز اسير شدند . بندرت يك خانواده عراقي پيدا مي شود كه از جنگ در امان مانده باشد . هنگاميكه ديكتاتور عراق صدام حسين در سال 1980 به ايران تجاوز كرد مدعي بود كه مي خواهد ناحيه اي را كه او عربستان مي ناميد پس بگيرد. اين ناحيه از جمله شامل آبراه شط العرب مي شد كه به خليج فارس مي ريزد. سه ماه پيش صدام حسين آبراه شط.العرب را به ايران پس داد.))

منبع : راديو رياض به نقل از روزنامه (( الشرق )) چاپ قطر
تاريخ : 24 اذر 1369 برابر با 15 دسامبر 1990
ساعت : -/15
(( جنگ عراق با ايران كه صدام آنرا بيهوده بر عليه تهران آغاز كرد و هشت سال بطول كشيد موجب تضعيف اقتصاد عراق و از بين بردن بنيه صنعتي و كشاورزي اين كشور شد. ))

منبع :‌راديو كلن
تاريخ : 1 دي 1369 برابر با 22 دسامبر 1990
ساعت : -/21
(( بهانه ( حمله عراق به ايران ) اين بود كه قرارداد الجزاير مبني بر تعيين خطوط مرزي شط العرب كه در زمان رژيم سلطنتي بين ايران و عراق بسته شده بود به عراق تحميل شده و قرارداد بايد ملغي شود. هشت سال جنگ بين ايران و عراق بطول انجاميد.بالاخره هم جنگ متاركه شد.))

منبع : راديو آمريكا
تاريخ : 12 بهمن 1369 برابر با 1 فوريه 1991
ساعت : 30/21
(( محاسبه صدام باعث جنگ هشت ساله اي شد. صدام كوشيد اين خونريزي را با اين افسانه موهوم توجيه بكند كه او بخاطر ملت عرب عليه عجم مي جنگد. كذب آن ادعا در ماه اوت گذشته به گونه اي ناهنجار بر ملا شد زيرا صدام بار ديگر مرزهايي را كه در معاهده سال 1975 بين ايران و عراق تعيين شده بود پذيرفت، اراضي ايران را كه صدام مدعي بود به خاطر آرمان عرب گرفته است به ايران پس داد تا آنكه ضمن اينكه تلاش مي كرد تسخير وحشيانه يك همسايه ديگر را كه اين بار كويت يك كشور عرب بود محكم سازد، خيالش از بابت ايران راحت باشد. ))

منبع : (( احمد الحسن )) سفيرسوريه در تهران در مصاحبه با روزنامه (( جمهوري اسلامي ))
تاريخ : 17 بهمن 1369 برابر با 6 فوريه 1991
(( صدام سعي مي كرد جنگ را جنگ عرب و عجم معرفي كند، وي اظهار داشت كه از دروازه شرقي اعراب دفاع مي كند تنها سوريه بود كه در برابر اين شعارها ايستاد.))

منبع : راديو آمريكا
تاريخ : 22 بهمن 1369 برابربا 11 فوريه 1991
ساعت : 30/20
(( در ابتدا هدف اعلام شده صدام حسين از آن جنگ ( عليه ايران ) تصرف يك استان ايران و ذخاير نفتي آن بود. صدام حسين اميدوار بود جنگ سر انجام به تجزيه ايران بيانجامد. ))

کد خبر 22081

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha