۱۵ دی ۱۳۹۲، ۱۶:۰۵

ولیئی خبر داد :

كشف 2 تن چوب تاغ از سطح بيابانهاي شهرستان سمنان

كشف 2 تن چوب تاغ از سطح بيابانهاي شهرستان سمنان

سمنان - خبرگزاری مهر: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان با اشاره به اینکه بیش از 58 درصد از سطح این شهرستان را اراضی بیابانی تشکیل داده اند، گفت: در این اراضی دو تن چوب تاغ کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید ابوالفضل ولیئی صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان اظهار داشت: با تلاش مأمورین یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان دو تن چوب تاغ از سطح بيابانهاي شهرستان كشف و ضبط شد.

به گفته وی، بیش از 58 درصد از سطح شهرستان سمنان را اراضی بیابانی تشکیل داده اند و در همین راستا تا کنون در قالب پروژه های نهالکاری و عملیات بیابانزدایی، سطحی نزدیک به 12 هزار هکتار از این اراضی احیاء و تبدیل به جنگلهای کویری دست کاشت تاغ شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان از نقش مهم درختهای تاغ در جلوگیری از فرسایش خاک، پیشرفت کویر و تولید گرد و غبار، حفظ راههای مواصلاتی، حفظ اراضی کشاورزی، مسکونی و تأسیسات و اماکن عمومی خبر داد و افزود: این درختان کمک شایانی در ایجاد چشم انداز و حفظ منظر بویژه در مناطق مسکونی حاشیه کویر می کند و در راستای حفاظت از این عرصه ها با متخلفان بشدت برخورد خواهد شد.

ولیئی گفت: در همين راستا و در جهت حفظ اين گونه با ارزش بياباني حدود دو تن چوب تاغ كه توسط قاچاقچيان در عرصه هاي بياباني دپو و جاسازي شده بود توسط ماموران يگان حفاظت منابع طبيعي شهرستان كشف و ضبط شد.

وی از تشکیل پرونده متخلفان به دادگاه خبر داد و از پیگیری مسئولان در این پرونده قدردانی کرد.  

90 مورد شكايت واصله به اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان سمنان رسیدگی شد

مسئول بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شكايات اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري استان سمنان نیز در این نشست خبری گفت: از ابتداي سالجاري تاكنون 90 مورد از شكايات واصله به اين اداره رسيدگي شده است.

محمد علی سفیدیان  افزود: اين شكايات عموماً مردمي بوده و از سوي نمايندگان مجلس شورای اسلامی، اداره کل بازرسی استان، بازرسی استانداری، بازرسی سازمان جهاد کشاورزی، سامانه سامد (سامانه ارتباط مردم و دولت) و يا مراجعه مستقيم به اداره كل واصل شده و پس از بررسي پاسخ مناسب به آنها داده شده است.

وی با بیان این مطلب که اکثر شکایات واصله مربوط به امور اراضی است ادامه داد: پس از آن شکایات مربوط به امور دام در رتبه دوم قرار دارد.

مسئول بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شكايات اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري استان سمنان افزود: با بررسي شكايات واصله مشخص شد كه پایین بودن اطلاعات عمومي افراد از قوانين و مقررات موضوعه خصوصا در بخش منابع طبيعي و آبخيزداري عامل اصلي طرح شكايت است.

سفیدیان در خاتمه با تاکید بر اينكه بايد فرمايش مقام معظم رهبري كه (فرهنگ منابع طبيعي بايد به معارف عمومي تبديل شود) را در جامعه عينيت ببخشيم افزود: آموزش آحاد جامعه در اين خصوص مي تواند مثمر ثمر واقع شود.

کد خبر 2208401

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha