۱۶ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۳۷

همزمان با هفته وقف/

خير اسفرايني باغ 1.5 ميليارد توماني خود را وقف كرد

خير اسفرايني باغ 1.5 ميليارد توماني خود را وقف كرد

بجنورد - خبرگزاري مهر: رييس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان اسفراين گفت: براتعلي لعل عارفي، خير فرهنگي اين شهرستان همزمان با هفته وقف باغي به ارزش 1.5 ميليارد تومان را وقف كرد.

حجت الاسلام عباسعلي خادمي در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار كرد: همزمان با آخرين روز از هفته وقف، يك فرهنگي بازنشسته شهرستان اسفراين باغي به ارزش 1.5 ميليارد تومان را وقف كرد.

به گفته وي اين خير نيت خود از اين وقف را صرف درآمد اين باغ به منظور حفظ و نگهداري 30 امامزاده موجود در شهرستان اسفراين ذكر كرده است.

حجت الاسلام خادمي اضافه كرد: اين فرهنگي بازنشسته كه 15 سال پيش به افتخار بازنشستگي نائل آمده بود پيش از اين حقوق بازنشستگي خود را هم براي رسيدگي به امور كودكان بي سرپرست وقف كرده بود.

رييس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان اسفراين افزود: براتعلي لعل عارفي، يكشنبه اين هفته در آخرين روز از هفته وقف با حضور در همايش"همه واقف باشيم" مركز خراسان شمالي كه با هدف تجلیل از اصحاب وقف، متولیان موقوفات، خادمان مساجد و هیئت امنای امامزادگان و بقاع متبرکه در محل شبستان حضرت فاطمه الزهرا(س) امامزاده سيدعباس بن موسي بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامي امام رضا(ع) برگزار شده بود، مورد قدرداني قرار گرفت.

او در ادامه با اشاره به اين كه در شهرستان اسفراين 734 موقوفه با هزار و 292 رقبه و 28 بقاع متبرکه وجود دارد، اظهار كرد: درآمد موقوفات و بقاع متبرکه این شهرستان در 9 ماه امسال 60 میلیارد و 600 میلیون ریال بود که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از 4.5 برابر افزایش یافته است.

به گفته حجت الاسلام خادمي در 9 ماهه پارسال درآمد موقوفات و امامزادگان این شهرستان یک میلیارد و 290 میلیون ریال برآورد شده بود.

وي در ادامه اظهار كرد: در 9 ماهه گذشته از امسال 16 وقف جدید در این شهرستان ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اكنون در خراسان شمالي چهار هزار و 370 مورد موقوفه شامل موقوفات مسکونی، تجاری و زمین های مزروعی با هشت هزار و 427 رقبه ثبت شده وجود دارد.

 هفته وقف امسال از دوشنبه 27 صفر( نهم دي ماه) با شعار"همه واقف باشیم" آغاز شده و تا سوم ربيع الاول( پانزدهم دي ماه) ادامه داشت.

 

کد خبر 2208859

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha