۱۶ دی ۱۳۹۲، ۱۴:۳۷

رحیم زاده:

سالانه بیش از 7000 تن گوشت مرغ در شهرستان مرند تولید می شود

سالانه بیش از 7000 تن گوشت مرغ در شهرستان مرند تولید می شود

تبریز- خبرگزاری مهر: مدیرجهادکشاورزری شهرستان ویژه مرند گفت: سالانه بیش از هفت هزار و 526 تن گوشت مرغ در این شهرستان تولید می شود و تداوم تولید گوشت سفید با به کارگیری روش های علمی در سردترین ایام سال ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال رحیم زاده ظهر دوشنبه در حاشیه نشست شورای مدیران سازمان جهادکشاورزی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به چالش های صنعت واحدهای تولید مرغ های گوشت در شهرستان مراغه گفت: با توجه به مشکلات و چالش های صنعت، واحدهای تولید مرغ های گوشت ریسک پذیرترین صنعت در منطقه شناخته شده است که باید با استفاده از دانش و فن آوری های به روز بخشی از مشکلات بهره برداران برطرف کرد.

وی با تاکید بر نوسازی و تبدیل سالن های سنتی به صنعتی در شهرستان مرند گفت: بر اساس برآوردهای کارشناسی شده تولید گوشت مرغ در شهرستان مرند روند رو به رشدی دارد و برای توسعه و هدفمند کردن این صنعت باید سالن های سنتی به صنعتی تبدیل شود.

رحیم زاده عدم توسعه سالن های سنتی، کمبود اعتبارات لازم برای نوسازی مراکز تولیدی وهمچنین عدم ثبات لازم در قیمت نهاده ها را از مهمترین مشکلات پیش روی این صنعت در سطح شهرستان مرند برشمرد.  

وی همچنین در ادامه گفت: ایجاد زمینه لازم برای افزایش سطح سرمایه گذاری در زنجیره فعالیت های تولیدی این صنعت را با توجه به بازار مصرف گسترده و جمعیت جوان و جویای کار، موقعیت مطلوب تری را در میان مدت در تولید گوشت سفید حاصل کند. 

کد خبر 2209006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha