۱۶ دی ۱۳۹۲، ۱۵:۵۳

خجسته به مهر خبر داد:

انبارداري غيراصولي در مشهد بازهم حادثه ساز شد/ كارگران مقصر بودند

انبارداري غيراصولي در مشهد بازهم حادثه ساز شد/ كارگران مقصر بودند

مشهد - خبرگزاري مهر: بي‌توجهي به اصول انبارداري براي دومين بار در يك ماه در كارگاه توليد كارتن تخم مرغ در مشهد حادثه‌ساز شد و دراين حريق كارگران مقصر گستردگي آتش شناخته شدند.

سرپرست ایستگاه 21 و 29 سازمان آتش نشانی مشهد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار كرد: بي‌احتياطي كارگران وعدم رعايت اصول ايمني و تاخير در اطلاع به آتش نشاني سبب گسترش آتش شد.

وي همچنين تاكيد كرد: قرار گرفتن برخي انبارها در مجاورت منازل مسكوني خطرآفرين است و متاسفانه اين كارگاه براي دومين بار دچارحريق مي شود.

به گفته ايوب خجسته اين حريق گسترده  با همت 15 آتش نشان و با 7 دستگاه خودرو سنگين آتش نشاني از چهار ايستگاه اطفا شد.

وي علت اصلي اين دست حوادث را انبار داري غير اصولي وعدم رعايت نكات ايمني ذكر كرد و گفت: در اين آتش سوزي و در انبارهايي كه در مجاورت منازل قراردارند آتش نشانان بايد با سرعت بيشتري آتش را مهار كنند تا از سرايت آتش به مجتمع هاي تجاري و منارل مسكوني مجاور جلوگيري شود.

خجسته ادامه داد: در اين آتش‌سوزي نيز آتش نشانان در 28 دقيقه و با قطع برق و گاز و محاصره آتش شعله‌ها را مهار و از سرايت به اماكن مجاور و انفجار سيلندرهاي هواي داخل انبار جلوگيري شد.

وي توضيح داد: كارگران كه با اقدام ناشيانه و بازكردن پنجره‌هاي كارگاه اكسيژن بيشتري به شعله آتش رساندند به نوعي مقصر گسترش آتش بودند.

سرپرست ایستگاه 21 و 29 سازمان آتش نشانی مشهد عنوان كرد: بي‌اطلاعي كارگران و كارفرمايان از موارد ايمني علت اصلي اين گونه حوادث است كه در اين حادثه نيز كارگران شانه‌هاي تخم مرغ را بر روي كوره داغ قرار داده و سبب آتش‌سوزي شدند.

به گفته خجسته خوشبختانه اين حادثه خسارت جاني نداشت اما خسارت مالي اين آتش سوزي سنگين بود.

کد خبر 2209077

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha