۱۶ دی ۱۳۹۲، ۲۱:۳۹

حجت الاسلام پناهیان:

صادقانه زندگی کردن نیاز جامعه بشری است/ بی صداقتی غرب در ادعای حقوق بشر

صادقانه زندگی کردن نیاز جامعه بشری است/ بی صداقتی غرب در ادعای حقوق بشر

بروجرد - خبرگزاری مهر: استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه صادقانه زندگی کردن نیاز جامعه بشری است گفت: استفاده از کلماتی چون حقوق بشر و آزادی در غرب صادقانه نیست و منظور از سخن گفتن در مورد آنها سلطه دیکتاتورها بر همه عالم بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علیرضا پناهیان عصر دوشنبه در یادواره هزار و 500 شهید بروجرد و پنج شهید گمنام در حسینیه شهدای گمنام تپه چغای بروجرد اظهار داشت: شهیدان از جمله مردانی بودند که صادقانه به عهد و پیمان خود عمل کردند و در این راه صادقانه به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به آیات قرآن مبنی بر اینکه در میان مومنان مردانی هستند که صادقان در پیمان خود ماندند، عنوان کرد: با توجه به این آیات آنچه اهمیت دارد این است که همواره در پیمان خود صداقت داشته باشم.

منتظران ظهور باید برای داشتن جهانی سرشار از صداقت تلاش کنند

وی با بیان این که داشتن صداقت نه تنها نیاز مومنان بلکه نیاز جامعه انسانی است افزود: امروزه صادقانه زندگی کردن و بر ایده های صادقانه ماندن چیزی است که جامعه بشری به آن نیاز دارد.

حجت الاسلام پناهیان تصریح کرد: اخیرا در سطح جهان و جامعه اسلامی ما نیز عدم صداقتهایی به چشم می خورد که علت آنها حاکمیت سلطه گران و دنیا طلبان زورگو است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به جریانهای سیاسی غیر صادقانه در طول 34 سال گذشته در کشور ادامه داد: در این مدت جریانهای غیرصادقانه زیادی به میدان آمدند که ما شاهد عملکرد آنها بودیم.

وی با بیان این که کسانی که منتظر ظهور امام زمان(عج) هستند باید برای داشتن جهانی سرشار از صداقت تلاش کنند افزود: فتنه ها و امتحانات آخرالزمان برای این است تا کسانی که در انواع و اقسام سطوح فکری جامعه ادعای شیعه گری دارند رسوا شوند.

برخی تبعات غیرصادقانه عمل کردن در کشور

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه مومنان منتظر ظهور حضرت ولیعصر(عج) مومنانی صادق و راستگو هستند اظهار داشت: برای رسیدن به مرز صداقت در جامعه اسلامی چاره ای جز عبور از اینگونه عدم صداقتها نداریم.

وی با اشاره به برخی از مصادیق غیر صادقانه عمل کردن در کشور افزود: افزایش سن ازدواج، عدم رعایت سنت های حسنه، فرار از بچه داری به بهانه مشکلات معیشتی، طلاق  و...از تبعات و نتایج غیر صادقانه عمل کردن در برخی حوزه هاست.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین با اشاره به دیگر مصادیق عدم صداقتها در کشور ادامه داد: متاسفانه در جامعه ما عدم صداقتهایی در سطح کلان اجتماعی دیده می شود.

برخی خودشان را ولایتمدار می دانند ولی ولایتمدارنه رفتار نمی کنند

وی با یادآوری اینکه برخی در این مملکت دم از قانون زدند و گفتند که قانون مکتوب را قبول دارند اما قانونی که غیر مکتوب است را قبول ندارند، افزود: این افراد گفتند که امر ولایت یک قانون غیر مکتوب است و آن را قبول ندارند.

وی تصریح کرد: این در حالیست که ولایت ما بر اساس تدبیر و مصلحت ها تاکنون بسیاری از تعارضها را در سطح جامعه اسلامی برطرف کرده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه برخی خودشان را ولایتمدار می دانند ولی ولایتمدارنه رفتار نمی کنند، عنوان کرد: برخی از این افراد دچار خودخواهی هستند که نوعی اومانیسم محسوب می شود.

حجت الاسلام پناهیان با تاکید بر عبرت گیری از پیامهای قیام عاشورا و دیگر حوادث تاریخ اسلام تصریح کرد: ما باید هوشیار بوده و تلاش کنیم که اهل کوفه نباشیم.

فرهنگ در عمل به مردم سپرده نشده است

وی به دیگر موارد در این زمینه اشاره کرد و بیان داشت: برخی می گویند که فرهنگ جامعه را باید به دست مردم بسپاریم، آیا این سخن صادقانه ای است؟

وی ادامه داد: این در حالیست که ما شاهد هستیم که فرهنگ در عمل به مردم سپرده نشده بلکه به گروهی سپرده شد که از یک سو نه درد دین دارند و از سوی دیگر نیز کمی غربی فکر می کنند.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه جامعه وقتی به سعادت می رسد که هوشمندانه با عدم صداقتها مقابله کند، تصریح کرد: تا روز و هنگامه ظهور حضرت ولیعصر(عج) شاهد عدم صداقتهای زیادی خواهیم بود که باید با آنها مقابله کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت توجه همگان به حرکت در مسیر صداقت یادآور شد: آحاد جامعه باید در این زمینه به خودسازی برسند و برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید صبوری پیشه کنیم.

منظور غرب از آزادی، آزادی همه انسانها نیست

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه راستی آزمایی در مقام عمل دست یافتنی است تصریح کرد: جامعه ای که قرار است به سمت صداقت برود از شعارهای دیگران فریب نمی خورد.

حجت الاسلام پناهیان همچنین به ادعای حقوق بشر در غرب اشاره کرد و افزود: در غرب از آزادی زیاد صحبت می شود اما منظور آزادی همه انسانها نیست بلکه آزادی ابرقدرتها در انجام هر جنایتی است.

وی تصریح کرد: استفاده از کلماتی چون حقوق بشر و آزادی در غرب صادقانه نبوده و منظور از این مصادیق و سخن گفتن در مورد آنها سلطه دیکتاتورها بر همه عالم بوده است.

کد خبر 2209283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha