سمینارهای بیهوده حذف و هزینه آن در حوزه صنایع دستی صرف شود

سمینارهای بیهوده حذف و هزینه آن در حوزه صنایع دستی صرف شود

رئیس اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان گفت: تشویق مردم برای خرید صنایع دستی و پخش برنامه های معرفی این هنر در شبکه های ماهواره ای برای آشنایی کشورهای خارجی با صنایع دستی ایرانی و حذف سمینارهای بیهوده و صرف هزینه آن برای صنایع دستی و ورود صنایع دستی به کتابهای درسی از جمله درخواست های هنرمندان صنایع دستی است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی فیض اللهی در سومین نشست فصلی سازمان میراث فرهنگی که شب سه شنبه با حضور هنرمندان هنرهای سنتی و صنایع دستی و معاونان سازمان میراث فرهنگی در ساختمان ارگ آزادی برگزار شد گفت: وضعیت صنایع دستی ایران اکنون زیبنده ایران نیست چون نقاط قوت و ضعف آن را نشناخته ایم همه هنرمندان مشکل دارند کسی نیست که از وضعیت موجود تعریف کند. چون حتی نمی دانیم که چه تعداد هنرمند و صنعتگر داریم و فرق بین این دو چیست. خیلی اوقات می گویند دولت نباید تصدی گری کند شاید درست باشد اما نه در حوزه صنایع دستی چون صنایع دستی نیاز به حمایت دولت دارد.

وی گفت: پول هنرمندان ما در الجزایر از چهارسال پیش تا به حال بلوکه شده و در نمایشگاه صنایع دستی روسیه اجازه فروش نداشتند. در کشور ما حمایت از صنایع دستی چه معنایی دارد؟

وی خواست تا نسبت به کاربردی کردن صنایع دستی با همکاری دانشگاهها و خرید صنایع دستی با کیفیت اقدام شود. مساعدت در جهت تهیه مواد اولیه، استفاده مراکز فرهنگی سفارت خانه ها برای حضور و برپایی نمایشگاهها از دیگر درخواست های وی بود.

فیض اللهی ادامه داد: چرا هنرمندان با دنیا ارتباط ندارند. ما می توانیم هنرمندانمان را به خارج از کشور بفرستیم تا گزارشی از کار تحقیقاتی خود ارائه کنند و متوجه شویم چه کشوری کدام محصول ما را می پسندد و خریدار آن محصول در کدام کشور بیشتر است.

وی با بیان اینکه پژوهشگاه باید کار تحقیقاتی در حوزه صنایع دستی انجام دهد گفت: هنوز بازارهای هدف صنایع دستی را نمی شناسیم و کار آموز آموزش می دهیم.

فیض اللهی گفت: تشویق مردم برای خرید صنایع دستی و پخش برنامه های معرفی این هنر در شبکه های ماهواره ای برای آشنایی کشورهای خارجی با صنایع دستی ایرانی و حذف سمینارهای بیهوده و صرف هزینه آن برای صنایع دستی و ورود صنایع دستی به کتابهای درسی از جمله درخواست های دیگر ماست.

وی گفت: بعد از انقلاب برخی از مسئولان دولتی صنایع دستی را از بین بردند قرار شد در میدان نقش جهان اصفهان صنایع دستی خارجی فروخته نشود اما مجوز فروش آن را در مراکز دیگر دادند.

کد خبر 2210085

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha