۱۸ دی ۱۳۹۲، ۱۴:۵۴

آغاز طرح ارائه خدمات توابخشی به معلولان در منازل آذربایجان غربی

آغاز طرح ارائه خدمات توابخشی به معلولان در منازل آذربایجان غربی

ارومیه – خبرگزاری مهر: معاون توانبخشی بهزیستی آذربایجان غربی از آغاز اجرای طرح ارائه خدمات توانبخشی و مراقبتی در منزل به معلولان استان از امروز چهارشنبه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی پرمقیاس ظهر چهارشنبه در حاشیه آغاز اجرای این طرح به خبرنگاران گفت: این طرح به صورت آزمایشی با هدف آشنایی و ارائه آموزش های لازم در زمینه مراقبت صحیح از معلولان در جامعه در شهرستان ارومیه اجرا و آموزش های لازم به خانواده های  معلولان ارائه می شود.

وی ادامه داد: در مرحله نخست این طرح 80 نفر از خانواده های معلولان جسمی حرکتی و ذهنی و سالمندان در شهرستان ارومیه از خدمات توانبخشی و مراقبتی برخوردار می شوند.

پر مقیاس اضافه کرد: در این طرح حدود 35 نفر از مراقبین آموزش دیده با حضور در منزل افراد معلول جسمی،حرکتی ذهنی و سالمند خدمات رایگان توانبخشی و مراقبتی ارائه می دهند.

معاون توانبخشی بهزیستی آذربایجان غربی عنوان کرد: پس از اجرای این طرح طی شش ماه آینده ، درصورت رضایتمندی خانواده ها و موفقیت طرح، دامنه اجرای آن در ارومیه و دیگر شهرستانهای آذربایجان غربی گسترش خواهد یافت.

پرمقیاس با بیان اینکه تاکنون در استان آذربایجان غربی 35 هزار نفر معلول شناسایی شده است گفت: بیش از 50 نوع خدمت به معلولان در حوزه توانبخشی ارائه می شود که این امر در راستای کاهش مشکلات این قشر از جامعه است.

معاون توانبخشی بهزیستی آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به وجود 277 هزار سالمند بالای 60 سال نیز در استان گفت: ارائه خدمات به سالمندان دارای مشکل نیز از ماموریت های اداره کل بهزیستی است.

وی در خصوص خدمات ارائه شده به معلولان و سالمندان در استان افزود: کمک هزینه نگهداری، کمک هزنیه درمان، شهریه دانشجویی، حق پرستاری، ارائه وسایل توانبخشی، پرداخت کمک هزینه کاشت حلزون، کمک هزینه ساخت مسکن، ارائه انواع سمعک و اجرای طرح ویزیت در منزل از جمله خدماتی است که با توجه به وضعیت معلول یا سالمند در اختیار آنها گذاشته می شود.

کد خبر 2210553

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha