۱۸ دی ۱۳۹۲، ۱۵:۵۱

عباسی راد:

اجرای طرح بین المللی ترسیب کربن در شهرستان دامغان کلید خورد

اجرای طرح بین المللی ترسیب کربن در شهرستان دامغان کلید خورد

دامغان - خبرگزاری مهر: مسئول امور بیابان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان از اجرای طرح بین المللی ترسیب کربن در سه روستای جنوب این شهرستان شامل روستاهای کوه زر، معلمان و حسینان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر عباسی راد صبح چهارشنبه در حاشیه آغاز به کار اجرای طرح بین المللی ترسیب کربن در سه روستای کوه زر، معلمان و حسینان در گفتگو با خبرنگاران در محل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان اظهار داشت: این طرح با هدف جلوگیری از کاهش پوشش گیاهی و گسترش بیابان از صبح امروز در این سه روستا کلید خورد.

مسئول امور بیابان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان تصریح کرد: این طرح در فاز نخست پنج ساله بوده که در فاز بعدی نیز با 10 سال ادامه خواهد یافت.

وی خاطرنشان ساخت: در این طرح با توانمندسازی جوامع روستایی حاشیه کویر و تامین معیشت آنان نیاز این افراد به استفاده و تخریب عرصه های منابع طبیعی و امر معاش از طریق تخریب طبیعت کاهش پیدا می کند.

هزینه 2میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی برای اجرای طرح ترسیب کربن

عباسی راد به اعتبار اجرای این طرح بین المللی که برای نخستین بار در استان سمنان و در دامغان اجرا می شود پرداخت و افزود: دو میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی برای اجرای این طرح هزینه می شود.

مسئول امور بیابان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان یاد آور شد: فرهنگ سازی، تامین صندوق های اعتباری، برگزاری دوره های آموزشی برای روستائیان حاشیه کویر و پرداخت تسهیلات به آنان را از دیگر برنامه های پیش بینی شده در اجرای این طرح بین المللی بیان کرد.

عباسی راد اضافه کرد: در صورت اجرای موفق این طرح، فاز دوم آن نیز به مدت پنج سال و با هدف بیابانزدایی و تولید و کاشت نهال در عرصه های بیابانی و نیز اطراف روستاهای حاشیه کویر اجرا می شود.

وی اظهار داشت: این طرح پس از استان خراسان جنوبی در استان های سمنان، اصفهان و مرکزی به صورت پایلوت اجرا می شود.

مسئول امور بیابان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان افزود: در ضمن برای اجرای هر چه بهتر طرح بین المللی ترسیب کربن در روستاهای کوه زر، حسنان و معلمان در جنوب دامغان به زودی دفتر کار اجرای این پروژه ایجاد خواهد شد.

وی همچنین برگزاری کلاس های آموزشی توسط مشاور طرح و تسهیلگران برای بهره برداران روستاهای هدف این طرح را از دیگر برنامه هایی برشمرد که به مرحله اجرا در خواهد آمد.

عباسی راد در خاتمه گفت: شهرستان دامغان با داشتن 671 هزار هکتار اراضی بیابانی از جمله مناطق فعال در امر احیا و اصلاح اراضی بیابانی بوده که تاکنون در سطحی حدود 53 هزار هکتار عملیات بذرپاشی و نهالکاری اجرا شده است.

کد خبر 2210619

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha